Netwerkadres verkrijgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter nxrs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nxrs

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Hoi allemaal,

Ik heb mijn Acer Aspire 5102 net terug uit reparatie en wil draadloos internet erop instellen. Ik het SSID en WPA-Sleutel ingevuld en mijn laptop ging van start. Alleen blijft hij steeds steken bij het netwerkadres verkrijgen. Ik dus bij andere laptop in het netwerk gekeken (Acer Aspire 3620) en blijkt dat deze runt op WPA2-PSK en onder de instellingen van mijn netwerk op de 3620 staat de optie Verbinding maken zelfs als het netwerk niet uitzend. Zowel WPA2-SPK als de andere optie kan ik niet vinden op mijn 5102.

Wat moet ik nu doen om mijn Acer online te krijgen?

Mvg, Niels!

ik neem aan dat een of andere tool (van je draadloze netwerkkaart/chip) je wireless verbinding regelt en niet Windows zelf?

Als dat het geval is, zou ik in de tool aangeven dat je wilt dat Windows je draadloze verbinding beheerd.

ik neem aan dat een of andere tool (van je draadloze netwerkkaart/chip) je wireless verbinding regelt en niet Windows zelf?

Als dat het geval is, zou ik in de tool aangeven dat je wilt dat Windows je draadloze verbinding beheerd.

Voor zover ik weet regelt Windows XP mijn internet. Mijn draadloze internetkaart (ingebouwd in mijn laptop) gaf aan dat er meerdere verbindingen waren, inclusief die van mijzelf.

Kijk even of de Wireless-Zero Configuration service aanstaat

start->configuratiescherm->systeembeheer->services

Dan bij Wireless Zero Configuration kijken of deze gestart is.

Is deze niet gestart, dan regelt een bij je laptop meegeleverde tool je draadloze verbinding.

Regelt XP het wel (dus is de service gestart), kan het zijn dat je niet SP2 of SP3 geïnstalleerd hebt?

Kijk even of de Wireless-Zero Configuration service aanstaat

start->configuratiescherm->systeembeheer->services

Dan bij Wireless Zero Configuration kijken of deze gestart is.

Is deze niet gestart, dan regelt een bij je laptop meegeleverde tool je draadloze verbinding.

Regelt XP het wel (dus is de service gestart), kan het zijn dat je niet SP2 of SP3 geïnstalleerd hebt?

Dit programma wordt door Windows zelf opgestart en draait. Ik heb Service pack 2 geinstalleerd via een CD.

Je kunt WPA2 niet kiezen bij Netwerk Authenticatie?

start->configuratiescherm->netwerk instellingen
rechtsklik je draadloze netwerkverbinding en kies eigenschappen
klik tab 'Draadloze Netwerken'
Klik 'Toevoegen'
Klap de lijst bij 'Netwerk Authenticatie' open

Daar staat WPA2 niet bij?

Je kunt WPA2 niet kiezen bij Netwerk Authenticatie?

start->configuratiescherm->netwerk instellingen
rechtsklik je draadloze netwerkverbinding en kies eigenschappen
klik tab 'Draadloze Netwerken'
Klik 'Toevoegen'
Klap de lijst bij 'Netwerk Authenticatie' open

Daar staat WPA2 niet bij?

Jammer genoeg niet, Alleen Open , Gedeeld, WPA en WPA-PSK.

Ok. en die update heb je ook geïnstalleerd (uit mijn vorige post)?

Ik heb net de update geinstalleerd, en ik heb internet! Heel erg bedankt voor de hulp! :thumb:

Mvg, Niels!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan