netwerkadres zoeken, draadloos en bedraad

• Onderwerp starter Onderwerp starter lucf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lucf

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Sinds enkele dagen krijg ik via m'n laptop (ASUS PCEEE1000, Win XP) geen verbinding meer met internet. Zowel draadloos als bedraad (via electra-modem) krijg ik de mededeling "netwerkadres zoeken", daarna wordt de verbinding met de router vaak verbroken.

In router instellingen incl. wachtwoord gecontroleerd. Probleem blijft.

Wie heeft een mogelijke oplossing voor een relatieve leek?

Ik zie op dit forum dat je bijv. ook handmatig een IPadres kunt zoeken, hoe doe je dat?

Groetjes
Luc

Handmatig een IP adres "zoeken" is niet zozeer het geval. Wat je kunt doen is handmatig een IP adres in stellen. Echter als het normaal altijd gewerkt heeft dan lijkt het me sterk dat het met een statisch IP opeens wel werkt.

Heb je je modem al eens 10 seconden van het stroom gehaald? Gewoon 10 sec. de stroom stekker eruit en dan er weer in. Dan herstart je modem. Als je inlogt op je router. Dan heb je (afhankelijk van je type modem) een tabblad "status" waarin je kan kijken of je uberhaubt een WAN adres krijgt (het IP adres wat je van je provider krijgt).

Als je geen IP adres krijgt heeft het waarschijnlijk te maken met je DHCP (het gedeelte in je router wat IP adressen uitdeelt).

Zou je eens kunnen kijken of bovenstaande actie verschil maakt.

Hooi lucf,
Je kan proberen: optie Uitvoeren, typ/cmd/ dan in dos venster typ 'ipconfig'
daar zou jouw adres verschijnen.
Succes...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan