netwerkapater start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hubert B dela B

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

Ik heb een vaag probleem. Soms doet mijn netwerkadapter (atheros) het wel en een dag later weer niet. Op de momenten dat hij niet werkt krijg ik de foutmelding: code 10 aparaat start niet.

* opnieuw installeren heb ik geprobeerd (ik heb zelfs de harde schijf geformateerd)
* update stuurprogramma's heb ik geprobeerd
* virusscanner vindt niets.

het vreemde is dus dat ie het een dag later zomaar weer wel doet, wat kan dat zijn?

Gr. Hubert

zaterdag wel verbinding/adapter.
zondag en maandag geen adapter
en nu dinsdag weer wel...

in de tussentijd heb ik geen instellingen veranderd en ook niets verwijderd of toegevoegd/gedownload.

iemand een suggestie...

Wat is dit voor een adapter. PCI kaart, USB stick, externe adapter
Kan je eventueel het type opgeven.

het enige wat ik kan vinden bij apparaatbeheer (windows XP) is:

Atheros wireless network adapter

staat verder geen type nr vermeld.

zit intern in m'n laptop.

Laatst bewerkt:
even op atheros gegoogeled en dit blijkt een vrij bekend fenomeen te zijn.
Heb je Vista of XP?

Hoi...:)

Een paar suggesties ter aanvulling op Websters berichten :

een vast IP adres toekennen
je eigen netwerk als enige voorkeursnetwerk configureren
afstand en eventuele storingen /blokkades tussen router /modem

Succes verder.. :)

ED

# een vast ip adres toekennen , hoe doe ik dat?

# en mijn eigen netwerk staat als voorkeursnetwerk (overigens op de momenten dat de adapter het niet doet, code 10 start niet, dan toont ie geen enkel netwerk).

ik heb gisteravond de nieuwste windows update gedownload/geinstalleerd en daarna windows afgesloten en sinds vanmorgen doet ie het dus weer niet, kan het iets met die update te maken hebben?????

tijdens het internetten vanavond stopte werd de netwerk verbinding verbinding verbroken en kreeg ik de volgende melding:

Gateway

info De volgende proxyconfiguratie wordt door IE gebruikt: Instellingen van automatische detectie:Uitgeschakeld Script voor automatische configuratie: Proxyserver: Lijst geen proxy:
info Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld: 192.168.1.1
info Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen): 192.168.1.6
info De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer
info De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres
warn Het adres van de standaardgateway kan niet via ARP worden omgezet
action Automatische reparatie: IP-adres vernieuwen
action Huidige IP-adres vrijgeven...
action Vrijgeven van huidige IP-adres is voltooid
action IP-adres vernieuwen...
error Fout tijdens vernieuwen van IP-adres: De time-outperiode van de semafoor is verlopen.
info Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld: 0.0.0.0
warn Er is geen vermelding voor de standaardgateway
action Automatische reparatie: Netwerkverbinding opnieuw instellen
action Netwerkadapter uitschakelen
action Netwerkadapter inschakelen
error Inschakelen van netwerkadapter is mislukt
warn De poging voor reparatie is mislukt

en sindsdien doet ie het dus WEER EENS niet.

Hoi...:)

Hier heb ik nog geen reactie op gezien :

afstand en eventuele storingen /blokkades tussen router /modem

Heb je al eens gekeken naar de sterkte van het ontvangen signaal ?

En zo kun je een vast IP-adres toekennen :

Op het draadloos netwerkicoontje met die straaltjes dubbelklikken
bovenin Tabblad "Algemeen" > dan onderin " Eigenschappen " > dan 1 x klikken op " Internet-protocol (Tcp/IP) " > dan knop " Eigenschappen " > dan bolletje zetten in " Het volgende IP-adres gebruiken " > dan het volgende invullen :

IP-adres : 192.168.1.200
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.1.1 (de standaard waarde van jou router)

en onder:

Voorkeurs-DNS-server : 192.168.1.1
Dan onderin op OK en in het volgende terugkomend venster ook onderin op OK en dan even wachten en XP zijn werk laten doen...

Probeer nu eens verbinding te maken.....soms is het nodig om je router weer even te resetten.....(stroom er af...1 minuut wachten..stroom er weer op ) en soms ook nog even je pc opnieuw op te starten.

Succes , ED

Als die netwerkadapter niet start dan staat het icoontje van de netwerkverbinding er niet. Dus kan ik het bovenstaande (ip adres instellen) ook niet doen, of doe ik iets niet goed?

Het probleem ligt volgens mij dus al een stap eerder.

Die keren dat ik wel verbinding kan maken is de sterkte zeer goed/uitstekend, en dat was voorheen altijd het geval dus blokkades zijn er volgens mij niet. En ook wat dit betreft is de sterkte van de verbinding niet relevant want als de adapter niet start dan is er uberhaupt GEEN sprake van verbinding.

na 5 dagen niet te hebben gestart doet hij het vandaag weer eens wel???

Zie je de netwerkkaart nog staan in hardwarebeheer wanneer ze niet werkt.
Zoals gezegd, een gekend probleem als je even googelt.
Mogelijk is het een probleem met een IRQ resource. Mogelijk te verhelpen via de BIOS van de computer.
Tot daar mijn bevindingen, er staan geen pasklare antwoorden bij.

de netwerkkaart staat wel bij hardwarebeheer, met een geel icoontje erdoor, als ik dan bij eigenschappen klik dan geeft ie dus aan: appaaraat start niet code 10.
Als ik apparaatbeheer dan weer afsluit en wil opnieuw kijken dan staat hij soms NIET meer bij hardwarebeheer, totdat ik de computer weer opnieuw opstart :confused:

Ook ik heb inmiddels gegoogled maar ik werd er niet echt wijzer van, inderdaad geen pasklaar antwoord.

in ieder geval bedankt voor jullie reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan