netwerkbeveiligingssleutel router klopt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter132456

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2009
Hallo allemaal,

uit eindelijk heb ik maar besloten om hier ene acount op aan te maken om hier de vraag voor te leggen (ben beetje ten einde raad)

het probleem:
Mijn wireless router (linksys) heb ik aangesloten en geinstalleerd dit zonder enkel probleem, heb netjes een netwerkbeveiligingssleutel (WPA) opgegeven en een naam. tot zo ver ging het goed.

toen ik de andere computer aanzetten en contact wilde maken met de draadloze netwerk en de netwerkbeveiligingssleutel in had gegeven, gaf hij aan dat het niet de juiste sleutel is. (ik heb 100.000 keer gecheaked of ik de juiste sleutel in typte en ofik het fout typte)

weet iemand waar het misschien aan kan liggen?:confused:

mvg,
Pieter

Hoi,

Je hebt wpa .. en wpa ...

Bijvoorbeeld:
WPA-psk; WPA-tpik; WPA2-psk ... etc.
Dus daar zal het probleem wel liggen.

Ooit ergens gelezen in een forum:
"het WPA-wachtwoord, was even vergeten dat ik er een hoofdletter in moest"

het is een "WPA2 gemengd" beveiliging ik heb er nu een hoofdletter en een cijfer in verwerkt (in het wachtwoord). Hij geeft nu aan dat de beveiligings instellingen niet overeen komen. Dus heb nu de beveiligings typen veranderen in "WPA PSK-personal"
hoop dat hij het nu wel doet :confused:
(overgens dit test ik constand op 2 verschillende draadloze desktops)

hij doet het wel want:

- in mijn draadloze netwerklijst staad hij er tussen, dus zend hij signaal uit.
- en zonder beveiliging kan ik er op zonder enkele moeite

maar zo dra ik hem beveilig, en probeer verbinding te maken en het netwerkbeveiligingssleutel (die ik heb ingesteld met hoofdletter, kleine letters en cijfer) in geef geeft hij aan dat deze niet klopt/overeenkomt:confused:

iemand nog ideeën:confused:

Probeer eens een WEP-beveiliging, het kan zijn dat je wifi-netwerkadapter geen WPA aankan

ik weet niet hoe (eerlijk waar) maar hij doet het als ik nu gewoon het wachtwoord in geef :D

in elk geval iedereen die zijn best heeft gedaan deze vraag te beantwoorden hartelijk bedankt!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan