Netwerkbeveilingssleutel Linksys WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emtec7

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Ik heb onlangs een laptop gekocht en wou deze aansluiten op mijn draadloos netwerk van linksys. Nu is dat beveiligd maar ik vind de beveiligingssleutel niet, ik weet totaal niet wat deze is en heb al tientallen dingen geprobeerd. Kan iemand mij hierbij helpen?

Grtz

Als er al een PC of Laptop internet krijgt via dit draadloos netwerk kun je op die PC/laptop dit programma draaien om te kijken wat de sleutel is.

Wanneer je het wachtwoord kwijt bent, maar wel een laptop/pc hebt die verbinding heeft met het draadloze netwerk kun je het ww achterhalen door daar Wirelesskeyview op te installeren.

Een andere optie is om bedraad verbinding met de router te maken om zo het wpa/wep wachtwoord te achterhalen cq in te stellen.

mvg leo

Wanneer je het wachtwoord kwijt bent, maar wel een laptop/pc hebt die verbinding heeft met het draadloze netwerk kun je het ww achterhalen door daar Wirelesskeyview op te installeren.

Een andere optie is om bedraad verbinding met de router te maken om zo het wpa/wep wachtwoord te achterhalen cq in te stellen.

mvg leo

Ik heb een vaste pc waarop linksys zit, weliswaar niet draadloos. Hoe kan ik het wachtwoord dan achterhalen? Ik heb niet zoveel kennis van die dingen.

Hoi,

Heb je ook een pc met kabel aan de router zitten. Dan zou je naar de configuratie-site van de router kunnen gaan om te kijken welke beveiligingscode er ingesteld is, je kunt daar dan ook een eigen code instellen.

De configuratie-site is meestal 192.168.1.1 of 192.168.2.1. Dit kun je in een browser invullen in de adresbalk. Als er dan om een wachtwoord gevraagd wordt dan is de gebruikernaam meestal admin en wachtwoord kun je leeg laten of is ook admin.

Mocht je de router toen ingesteld hebben en een ander wachtwoord op je router gezet hebben dan zou ik de router resetten zodat het weer naar fabrieksinstellingen gezet wordt.

Modag

PS: Welkom op helpmij!

Laatst bewerkt:
Voor resetten moet je wel weten wat je doet, want dan ben je al je instellingen kwijt en heb je mogelijk helemaal geen verbinding meer, dan ben je nog verder van huis.

Je komt in de router met IP adres 192.168.1.1
de user name blank leeg en wachtwoord is admin.

Ga vervolgens naar de tab wireless en kijk naar de instellingen bij wireless security.
Daar staat welke beveiliging is ingesteld.
Bij (sterke) voorkeur is dat WPA.
Het wachtwoord of de key zijn óf zichtbaar, óf aan te passen.
Dit wachtwoord kun je vervolgens op de laptop invoeren wanneer daar om gevraagd wordt.

uitleg (engels)

Laatst bewerkt:
Heel mooi.
WPA beveiliging? (Wep voldoet echt niet meer tegenwoordig)

mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan