Netwerkbrug - Netwerkkabel niet aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbos

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Hallo,
Ik werkte al een hele tijd met een netwerkbrug, dit werkte altijd goed.
Maar sinds kort krijg ik hele tijd "Netwerkkabel niet aangesloten" bij de Netwerkbrug (MAC Bridge Miniport).
Beide netwerkkaarten geven aan "Ingeschakeld, gebrugd" maar toch werkt de netwerkbrug niet.

Ik heb en gebruik de meest recente drivers voor mijn netwerkkaarten.
Alle Windows Updates zijn geinstalleerd. Het probleem doet zich ook voor als ik Avast Antivirus en Windows Firewall volledig uitschakel.
Ik heb al "set adapter 2 forcecompatmode=enable" en "set adapter 1 forcecompatmode=enable" geprobeerd maar dit brengt geen verandering.
Als ik een netwerkbrug maak tussen twee andere netwerkkaarten doet het probleem zich ook voor. Zodra ik de netwerkbrug verwijder werken beide verbindingen weer naar behoren zonder problemen.

Ik heb een dual-boot configuratie en als ik opstart met een andere windows schijf waar ik een gelijkaardige configuratie heb met een netwerkbrug werkt dit zonder problemen, aan de hardware ligt het dus vermoedelijk niet.

Als ik ipv6 op de netwerkbrug instel of ik gebruik onder ipv4 een statische ip configuratie maakt dit (helaas) ook geen verschil.

Besturingssysteem: Windows Vista 32 Bits Home Basic Service Pack 2

Dit is zeer vervelend, hoe kan ik de netwerkbrug herstellen?

Alvast bedankt bij voorbaat!

- zijn de utp kabels niet beschadigt?
- Probeer een herstelpunt te gebruiken van voordat je het probleem had.

Dank u voor uw antwoord. :)

De utp kabels zijn in orde, bij gebruik vab andere kabels doet het probleem zich ook voor en zonder netwerkbrug werkt de internet en lokale netwerkverbinding wel.

Heb geen herstelpunten meer van voor oorsprong probleen, net te lang geleden. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan