Netwerkconfiguratie wizard verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Ik probeer een netwerk te installeren.
Ik denk dat ik snap hoe maar in mijn PCmet XP kan ik de netwerkconfiguratie wizard niet openen.
Er worden ook helemaal geen netwerkverbindingen getoond.
De zg. netwerkverbindingsdienst heb ik ook geactiveerd.
Toch werkt alles normaal (tenminste mijn PC(XP)internetverbinding welke via een LAN is aangesloten op een router.
Een 2e computer is ook via LAN aangesloten op router.
Of de ene werkt of de andere maw ik moet het netwerk configureren maar ik kan er niet bij.
Opnieuw instaleren (of repareren) van Windows XP gaat niet want mijn dan krijg ik melding dat de versie op mijn recovery CD ouder is dan de actuele versie op de PC.
Heeft iemand nog een idee of moet ik echt alles formateren en opnieuw (nee he)
Christoff

Je bedoeld dus dat je map netwerk connecties leeg is en je netwerk kaart niet word aangegeven bij hardware apparaten beheer??:( En alles werkt goed, Zo ja slecht nieuws..

Heb ik ook onlangs gehad en alles wat daar over te vinden is heeft te maken met een bug in sp1(heb me rot gegoogled, maar ik had sp2 :confused: heb een repair install geprobeerd, niets. Uiteindelijk had ik alles kapot gemaakt met al dat gekl**i en ben opnieuw begonnen.

:confused:

bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad SP1 geinstalleerd en best mogenlijk dat het sindsdien fout gegaan is.
Denk je dat SP2 zin heeft of eventueel SP1 weer deinstalleren (schijnt te kunnen) en daarna proberen XP te repareren.
Of moet alles eraf? Hoe doe je dit eigenlijk?

Chris

Laatst bewerkt:
Je kan sp1 verwijderen via configuratiescherm software am daarna weer opnieuw installeren, iedereen met sp1 en dit probleem was daar klaar mee wat ik gelezen heb..

Ik had dit probleem met sp2 en heb geen andere oplossing gevonden dan een nieuwe installatie..
Had hem helemaal leeg geplukt en een reparatie van xp gedaan netwerk kaart opnieuw geïnstaleerd, niets daarvan had geholpen..

Het eneige dat ik niet geprobeerd heb is
via uitvoeren

regsvr32 Ncpa.cpl

Kan je proberen
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan