Netwerkdriver werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
M'n broertje heeft vandaag een tweedehands pc gekocht. Hier zit een ASUS M4A79XTD EVO moederbord in.
Toen hij de pc kocht stond er Windows 8.1 op, alles werkte prima. Thuis Windows 7 erop gezet, toen werkte het internet niet meer. Vervolgens hier de LAN drivers gedownload en geïnstalleerd. Maar tot mijn grote verbazing werkte het internet nog steeds niet. Paar vragen hierover:

1) Weet iemand hoe dit überhaupt kan?
2) Zou het helpen als ik de chipset driver ook installeer? (Ga ik morgenochtend sowieso proberen, maar misschien krijg ik hier nog eerder antwoord :p)
3) Zelf heb ik een ander moederbord van ASUS (P8P67 PRO), met cd'tje met drivers erbij. Zou de netwerk driver op dit cd'tje ook werken voor zijn moederbord?

Het beste is ten allertijden eerst de chipsetdrivers te installeren. Na een reboot pas de overige drivers.
Hierdoor heb je het minste kans dat je bij het installeren van de overige drivers problemen ondervind.
Verder ga ik met Dnties mee.

Op de site van Realtek bleek nog een nieuwere driver te staan. Deze geïnstalleerd en toen werkte het gewoon.
Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan