netwerken en gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave_2005510

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2005
He effe een vraagje over gamen over een draadloosnetwerk. Ik wist niet zeker of de vraag hier goed is gepost maar goed omdat zowel network als games is. Beide pc's hebben XP en allebei de pc's hebben een 'groene' verbinding (Belkin Wireless G router en wireless G network card) en internet (kabel van @home) loopt goed. Alleen als ik wil gamen over het netwerk dan zien de pc's elkaar niet (wanneer de ene host ziet de andere hem niet en andersom). Wat voor soort verbinding moet ik gebruiken voor het gamen (TCP/IP, network etc, ik dacht network) en wat moet ik nog allemaal instellen wil ik wel kunnen gamen over het netwerk. iid bedankt alvast voor de moeite

grt Dave

je moet LAN gebruiken, en anders ga op ip. weet je je eigen ip?

je ip kan je achterhalen door naar start te gaan, dan de druk je op uitvoeren en dan type je cmd in, en in cmd type je ipconfig

ip

Jah beide pc's hebben ip 84.28.218.239 dus zal wel 1 moeten veranderen of niet?

nee dat maakt verder niks uit of het etzelfde is of verschillend, typ gewoon dat ip in als je een "game" wil zoeken dan krijg je alle games te zien die gehost zijn op dat ip

re: ip

toch heb bij een game een andere ip online als ik voor netwerk kies dan is 1 pc 192.168.2.4 en de andere 192.168.2.2 en die kan ik niet veranderen. Is er geen andere manier om te kijken of pc's elkaar zien (niet alleen met delen van bestanden enzo)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan