netwerken met dames...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Da Weef

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2004
Hoi,

Mijn vriendin is laatst verhuisd (studentenhuis) en daar aangekomen kwam ik erachter dat ze binnen het huis een ADSL routertje hadden staan voor 4 aansluitingen. Echter wonen ze er met zn vijven. De dames hadden de potentie niet helemaal gezien :rolleyes: 3 waren slechts aangesloten op de router. De andere 2 waaronder mijn vriendin hadden geen netwerkkaart in hun oude bakbeesten zitten.
Ik heb wel 2 netwerkkaarten liggen en kan voor een prikkie een hubje aanschaffen. Maar nu zijn mijn netwerk-skills redelijk beperkt, maar zelfs ik kan inschatten dat wanneer ik mijn vriendin en haar buurvrouw via de hub aan de router hang, dat het flink kan conflicten als ze tegelijk aan het internetten zijn. Tenminste ik neem aan dat de router de 2 computers dan ziet als één, toch?

Ik kan wel wat oplossingen verzinnen zoals:

Het omturnen van één van de computers als server en met een 3e netwerkkaart dan weer naar de andere computer internet te voeren. Nadelen: één compu moet continu aanblijven en met die oude bakken is dat lastig slapen, mijn beperkte skills voor het klussen van de server -> dus tijdrovend.

Of: Ergens een 3e bak vandaan toveren en ombouwen tot server. Nadelen: 3e bak nodig, geen ruimte, niet te begrijpen voor de dames, tijdrovend (zie boven).

Grotere router aanschaffen. Nadelen: beetje prijzig, veel kabel nodig (de 2 dames leven een verdieping hoger).

Er moet vast een elegantere oplossing zijn, maar ik zie hem niet. Of misschien is er wel geen probleem en kan ik gewoon de hub ervoor gooien.

Wie helpt???

Groeten,

René

Er is geen probleem.

Een hub achter een router werkt goed

Prima! Bedankt voor de pijlsnelle reactie.

Probleem oplgelost

Een hub zou geen problemen moeten geven. De router geeft gewoon zoveel interne IP adressen uit als nodig (max 127 of zo) dus die twee pc's geven geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan