Netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korvald

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Hallo,

Ik prober al een tijdje een netwerk hier thuis aan te leggen tussen 2 pc’s. Het wil alleen steeds niet lukken. Heb al erg veel forums doorgespit, verschillende dingen geprobeerd in de router (met soms niet al te beste gevolgen haha:))

Ik beschik over een Wanadoo Livebox en een Sitecom WL-143 router.
De opstelling ziet er zo uit:
http://img387.imageshack.us/my.php?image=pcnetwerkkr4.jpg

Ik heb voor elkaar gekregen dat PC2, PC1 kan pingen maar PC1 kan PC2 niet pingen.
Dat ligt niet aan de firewall want die had ik tijdelijk uitgeschakeld.

De PC2 heeft dus draadloos internet. Ik heb trouwens windows XP en Adsl

Ik hoop dat ik mijn situatie duidelijk heb gemaakt en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hang je pc1 ook eens aan de router , of heeft die geen utp?

bedankt voor je snelle reactie,
Kun je wat precieser zijn met je uitleg? want dit lost mijn probleem nog niet op:)
ik weet namelijk niet precies hoe ik de instellingen met de IP-adressen moet instellen op beide PCs.
alvast bedankt!

Nou zeg maar zo:

Internet>Livebox>Sitecom>PC1 en PC2

Je zorgt er dan voor dat je Livebox DHCP aan staat en je Sitecom geen DHCP. Je Sitecom fungeert dan niet meer als router maar alleen als accespoint.
Daarna zet je alles uit. Je zet dan je Livebox weer aan ,daarna je Sitecom en daarna je PC's.
In je PC's moet wel aanstaan dat ze automatisch een IP-adres krijgen.

Oh ja, de kabel van je Livebox naar je Sitecom moet niet in de uplink van de Sitecom maar in een gewone ingang.

Nog een Oh ja, doe dit alles wel bedraad. (het instellen van je routers).

bedankt weer voor je snelle reactie!

Ik ga morgen is aan de slag met kabeltjes, moet morgen om half 5 op mijn werk zijn dus vandaar:)
dus dan gebruik je de livebox zegmaar als router en modem tegelijk?
en wat bedoel je precies dat alles bedraad moet zijn? PC2 kan nog steeds wireless zijn toch?

Als ik alles heb aangesloten zoals jij aangegeven hebt, welke handelingen moet ik dan nog uitvoeren zodat mijn PC's elkaar kunnen zien?

Groetjes

Ik mag morgen ook weer vroeg aan de slag,

Inderdaad gebruik je je Livebox dan als modem en router tegelijk, je sitecom doet dan eigenlijk niks anders dan het signaal doorgeven, hetzij bedraad danwel draadloos.

Je PC2 kan gewoon draadloos blijven, alleen tijdens het instellen van de routers moet je PC waarmee je dat doet bedraad aangesloten zijn.

Kijk eerst maar of je op beide PC's dan weer internet hebt, gaan we daarna verder met het netwerk. Met welk besturingssysteem werk je eigenlijk?(Oeps sorry niet goed gelezen, XP dus)

Laatst bewerkt:
Windows Xp zie ook mijn eerste post..:)
Ik zal kijken of ik morgen internet heb op beide PC's

Groetjes

Hallo petje11

Het probleem doet zich nu zo voor:

In de router zitten 2 kabels, 1 in de Wan aansluiting die doorloopt naar PC1
en een kabel in de normale aansluiting die naar de livebox loopt zoals je had aangegeven.
Nu kan ik alleen op PC2 internetten en het internet op PC1 heeft beperkte mogelijkheden geeft hij aan. PC2 is dus draadloos aangesloten.

Ik weet ook niet precies welke kabels ik nodig heb,
als het goed is is de kabel die in de normale aansluiting via de livebox zit een crosskabel
van de andere weet ik niet zeker of het een crosskabel is.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen!
Groetjes!

Ok probleem opgelost na nog wat klooien:) dom van mij om dan toch nog een kabeltje in die WAN poort te stoppen:D

Maar ik heb nu internet op 2 Pc's
dus PC1 via kabel in Lan poort, PC2 via wireless op router. Livebox via kabel op Lan poort.

Alvast bedankt voor je verdere uitleg

Groetjes

Mooi, zorg ervoor dat beide pc's in dezelfde werkgroep zitten. Draai nu op beide pc's de netwerk wizard. Als het goed is krijg je dan vanzelf je netwerk.

Zorg er wel voor dat je een paar mappen of bestanden of schijven deelt.
Dit doe je door naar mijn computer te gaan en dan rechtsklik op een schijf of map of bestand en dan wijst het zich vanzelf.:thumb:

Het is allemaal gelukt, Ik wil je heel erg bedanken voor je hulp :)

nog 1 vraag, Ik gebruik op PC1 Norton 360, daar heb ik voor elkaar gekregen dat de pc's in mijn netwerk elkaar kunnen zien, maar op PC2 gebruik ik Bitdefender Internet Security 2008, en alleen als ik die firewall Bitdefender uitschakel kunnen de Pc's elkaar zien, alleen ik kan nergens iets vinden zodat de firewall PC1 ''vertrouwd''.

Groetjes

Geen dank hoor, enne wat dat bitdefender betreft , daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik ken dat progje niet.

Veel succes verder.:thumb:

Ok jammer!
Maar nogmaals bedankt voor je hulp! dat heeft me erg geholpen!:thumb:

Hier vind je je antwoord. De link gaat naar de handleiding, het is een pdf file van bitdefender.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan