netwerkherkenning bedraad/draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

buldogwtf

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Ok:

Ik heb een pc en een laptop. De pc (windows XP) is aangesloten bedraad aan mijn router (linksys WAG200g) en mijn laptop (windows Vista Home Premium) via wifi. Beiden kunnen op internet.

Nu wil ik graag bestanden delen. Ik krijg het echter niet voorelkaar dat ze elkaar 'zien'.

Iemand advies?

Bedankt alvast.

heb je wel bestanden gedeeld.

gebruik je een firewal als bv norton of kaspersky, ook wel internetsecurity genoemd.

Norton op beide pc's, daarnaast nu ook avast als test. Heb ze net uitgeschakeld, maar nog geen suc6.

kun je wel pingen van 1 naar 2 en van 2 naar 1

Pingen lukt van beide pc's naar de router (192.168.1.1 ) maar niet naar elkaar (192.168.100 en 101)

Sorry, dus met de virusscanners uit lukt het wel.....

Laatst bewerkt:
dus zit er een firewal in de weg....
Heb je op de vista pc een netwerkwizzard uitgevoerd.....

nee, hoe doe ik dat.

En hoe zorg ik ervoor dat deze firewall niet meer in de weg zit?

o jee...jouw vista versie ken ik niet ik heb de business versie en daar kan dat in het configuratiescherm.
daar kies je voor netwerkcentrum en dan de wizzard uitvoeren.

mmmm, kan nu wel pingen van laptop (vista) naar vaste pc, maar niet naar laptop...

en hoe heb je dan op beide computers de bestanden gedeeld

Je zult de IP adressen moeten toevoegen in de Firewall van Norton !
Anders lukt het niet......

Oke, dat zal ik even uitvogelen. Krijg nu met norton uit toegang via de exploren tot de andere mappen(bij intoetsen ip).

Alleen bij vaste pc (xp) krijg ik foutmelding:

... is niet toegankelijk. u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op ....

We komen er wel....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan