netwerkje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo

ik heb een laptop met xp pro
en een computer met xp home
en nog een pc met windows 98

nu wil ik mijn laptop hoofd maken (server)

dus dat ik overal met dezelfde naam in kan loggen altijd je eigen gegeven. hoe kan ik dit op lossen

ik heb een hubje

Tim

Dan zul je al met een server versie van windows moeten gaan werken en dan met active directory en dan users aanmaken en bij de eigenschappen van die users het pad aangeven waar het profiel heen geschreven moet worden

Kan dat niet met windows xp PRO moet ik persee en server pack aan schaffen dan?

MVG Tim

Niet dat ik weet. Het kan wel met win2000/2003 server. En je zult een domein moeten aanmaken

kan ik de serer niet maken van me laptp (xp pro)?
een domein ja dat kan altijd denk ik wel.

maar hoe moet ik dit in elkaar zetten?

mvg Tim

Je kunt best een server maken van je laptop met Pro maar dat je dan gebruikers aanmaakt en dat je ongeacht op welke pc je inlogt dezelfde bureaublad etc krijgt is niet mogelijk

nee bureaublad is uniek altijd dat klopt
maar bijvoorbeeld rechten enz en mijn documenten is wel het zelfde enz dat bedoel ik maar hoe maak ik het dat is de vraag

MVG Tim

Rechten op mappen/bestanden? Op de server of lokaal? Mijn documenten moet je dan linken naar de server toe.

Wat je dan moet doen is je laptop zo indelen dat de schijven NTFS zijn en daar gebruikers aanmaken. En dan op mappen per gebruiker rechten verlenen. En eventueel op submappen. Als je aardig wat mappen hebt ben je nog wel even bezig

Ja ik bedeol gewoon zo netwerkje wat je in een bedrijf vaak heb verschillende inlognamen. dus overal je eigen mijn documten

om het even makkelijk te houden nog geen internet en geen rechten. omdat ik wil beginnen met bedrijfsnetwerkje uit hobby. dan is het wat makkelijker alles stap voor stap.

maar net vertelde mij iemand dat ik van windows xp PRO geen server kan maken dat ik dan windows server 2003 MOET hebben.

MVG Tim

met de xp versies kan je gewoon alleen een thuisnetwerkje maken begrijp ik?

Ik had je in mijn eerste reply al verteld dat het beter is dat je een server versie nam.

Met Pro kun je inderdaad alleen een thuisnetwerk opstellen. Voor een bedrijfsmatig netwerk is een server versie gewenst

Geplaatst door m@rio
Ik had je in mijn eerste reply al verteld dat het beter is dat je een server versie nam.

Met Pro kun je inderdaad alleen een thuisnetwerk opstellen. Voor een bedrijfsmatig netwerk is een server versie gewenst

Oke, ik heb nu de cd Windows Server 2003 NL gevraagd voor kerst of een andere versie, en dat komt ook wel goed. dus daar moet ik gewoon even op wachten.

Maar als ik die windows heb een pc en een hubje en utp kabels heb in genoeg om zelf te gaan knutselen en proberen.

MVG Tim

Wat ook nog handig is om te vragen voor kerst is toch een boek over windows2003. Daar staat meer in dan wij kunnen beantwoorden op een forum

Geplaatst door m@rio
Wat ook nog handig is om te vragen voor kerst is toch een boek over windows2003. Daar staat meer in dan wij kunnen beantwoorden op een forum

heeeeej Slim en ik ben ook bijna jarig
Windows 2003 NL handleiding!

MVG Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan