netwerkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
mijn netwerk heeft altijd gewerkt, was dus geen problemen, maar ineens lukt het niet meer;
ik heb dus op de laptop en op de pc de wizard Netwerk instellen gedraaid en gekozen voor:
de computer maakt rechtsstreeks vebinding met het internet of doet dat via een hub in het netwerk. Dit geld ook voor de andere computers in het netwerk.
de pc is dus verbonden met draadloze router dmv een kabel en de laptop staat draadloos in verbinding met die router, er is dus een internetverbinding;

nu kom ik wel via de pc in de laptop en zie dus de werkgroepsnaam, die ik gegeven heb, als ik daar op klik zie ik ook gedeelde mappen van de pc (John) en de laptop (Vera); kom ook in de laptop/gedeelde mappen,
maar als ik via de laptop naar de pc wil, en ik klik op John (dus de pc) verschijnt een melding: o.a. niet toegankelijk, zie bijlage
allebei de computers draaien op XP home en de firewall van XP is uitgeschakeld omdat ik NIS gebruik, ook hier is via Networking de wizard gedraaid en er staat dus bij netwerkadres het IPnummer en masker. Ook zonder de firewall van Norton lukt het niet om via de laptop in de pc te komen, wel andersom.
IK heb ook al op beide pc's via Netwerk instellen gekozen vor de optie: De computer maakt verbinding met het Internet via een gateway in mijn huis of via een andere computer in mijn netwerk.
Maar dus ook zonder resultaat.
Wie kan me zeggen wat ik fout doe en waarom ik dus niet via de laptop in de desktop (gedeelde mappen) kom ?
gr. jobo
 

Bijlagen

  • vera.jpg
    vera.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 57
Toch ligt dit aan Norton heb ik het vermoeden.
Heb al vaker gehoord van diverse gebruikers.

Verwijder Norton eens om het uit te proberen.
Wellicht dat er iets op de FAQ van Norton iets vermeld staat.

Succes! :thumb:
 
maar als firewall van norton en XP uit staat bij beide pc's zou het toch moeten werken of denk ik nu verkeerd ?
gr, jobo
 
Je denkt logisch...

Alleen dat programma van Norton schijnt niet zo logisch te zijn. Ook al zet je de firewall uit, blijf het een en ander toch op een of andere manier actief.

Ik zal even zoeken in wat FAQ's, er moet meer over geschreven zijn.

:thumb:
 
ben dan benieuwd wat die FAQ's te melden hebben,
maar als ik Norton doe verwijderen, moet ik die NIS 2005 dan op de laptop verwijderen, omdat ik dus via de laptop geen toegang heb, omdat daar die melding verschijnt: pc is niet toegankelijk.
via de pc kom ik dus wel in de gedeelde mappen van de laptop.
gr, jobo
 
Ja, op de laptop.

Probeer eens regels in de firewall toe te voegen en in de instellingen na te kijken of aanvragen en opdrachten worden geaccepteerd voor het lokaal netwerk.

Heb wel veel FAQ's gevonden met dezelfde problemen, een duidelijke oplossing nog niet.

Succes ! :thumb:
 
ik ben dus gaan naar NIS, pers. firewall, configureren, tabblad Geavanceerd Algemeen en zie wel deze regel (zie bijlage) in komend TCP adres niet staan op de laptop, wel dus op de desktop, heeft dit een oorzaak ?
Hoe weet ik welke aanvragen en opdrachten er moeten staan en/of geaccepteerd worden voor het lokaal netwerk ?
ook zie ik o.a.
Standaard inkomende DNS, dit is toegestaan.
Inkomende en uitgaande loopback istoegestaan.
Inkomende en uitgaande Bootp is toegestaan.
Bij Indringingsdetectie, configureren.
Tab Autoblock.
Staat ook geen andere computer geblokkeerd
ZOu het verwijderen van NIS mijn geweigerde toegang oplossen ?
gr, jobo
 

Bijlagen

  • screenshot014.jpg
    screenshot014.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 41
Je zou voordat je NIS verwijdert, idd ff kunnen proberen om doel pc toe te voegen in NIS, zoals bij plaatje.

Voeg het ip-adres toe van de pc die je wilt benaderen, en zet alles open, alle protocollen en opdrachten toestaan.

Hierna zou het dus moeten werken!
:thumb:
 
het IP adres was al toegevoegd, heb ook in NIS op beide pc's, via tabblad Geavanceerd - Algemeen geklikt op alles toestaan.
maar helaas nog steeds die melding: niet toegankelijk enz. Zal maar NIS 2005 eens verwijderen en zien of dit helpt.
gr, jobo
 
ik heb inmiddels NIS 2005 verwijderd en de firewall van XP home is nu geactiveerd op de laptop, maar nog steeds is er geen toegang vanaf de laptop tot de gedeelde mappen op de desktop. Er verschijnt dus nog steeds die melding: ... niet toegangkelijk.
de laptop heeft wel een netwerkverbinding maar op de een of andere manier blokkeert de communicatie tussen de computers.
waar moet ik nu nog zoeken ?
gr, john
 
Als je in netwerkomgeving (Mijn Netwerklocaties dus) direct het ip-adres van je desktop / laptop oproept, kom je er dan wel in?

Heb je op iedere PC dezelfde netwerkprotocollen geïnstalleerd?

Ik hoor 't wel! :thumb:
 
wat bedoel je met direct het ip-adres van je desktop / laptop oproept, hoe moet dat dan
ik ga nu naar de verkenner en klik op Bibel - de werkgroep, als ik dan op John (desktop) klik zie ik die melding (zie bijlage) Vera is de laptop.
netwerkprotocollen zijn ook ingesteld via TCP/IP
kan dus pingen en er is verbinding
gr, jobo
 

Bijlagen

  • netwerk laptop1.jpg
    netwerk laptop1.jpg
    34,4 KB · Weergaven: 46
ik heb nu NIS ook van de desktop verwijderd en ook de firewall van XP uitgeschakeld, toch word de toegang vanaf de alptop naar de pc (gedeelde mappen) geweigerd.
kan dus wel pingen naar de router via het ip adres, dit is ook het nummer om in de router te komen en ook pingen naar het IP adres van de laptop en de desktop
waar ligt nu het probleem ?
 
Jobo,
heb hetzelfde probleem, heb ook XP en krijg ook dat vervelende bericht, terwijl ik wel in netwerk de computers zie, maar er niet in kan komen.
Heb jij al een oplossing???
gr
Pierre
 
Ik krijg ook dezelfde melding. Ik heb dan wel zonealarm, maar die heb ik al toegang gegeven tot het IP-adres en uiteindelijk ook uitgeschakeld op beide computers. Vanuit de eerste computer kan ik dus bestanden van en naar de tweede computer brengen, maar de tweede computer ziet wel de eerste computer, maar geeft de bewuste foutmelding. Heel erg vreemd allemaal dat dit vaker voorkomt en niemand hier een simpele oplossing voor heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan