Hallo,
Ik heb 2 pc's, beide hebben een netwerkkaart voor draadloos internetten, vanaf beide computers kan ik internetten.
Ook zijn de pc's verbonden met een draad op een gewone netwerkkaart, vanaf beide pc's heb ik toegang tot de andere pc (heb vaste IP adressen gegeven, zelfde werkgroep, bestanden gedeeld).
Probleem: vanaf een computer (winxp home) kan ik beide functies tegelijk gebruiken (dus internetten en kijken op de andere pc), echter vanaf de andere pc (winxp pro) lukt dit niet (het is of internetten of kijken op de andere pc; een van beide netwerkkaarten moet dan worden gedisabeld).
Aanvullende gegevens:
winxp home: draadloos = Digiconect, netwerkkaart = Broadcom 440x 10/100
winxp pro: draadloos = Sitecom, netwerkkaart = Realtek RTL8139/810x Family Fast
Modem/router: ZyXEL Prestige 2602 HW Series
In beide pc's zijn er volgens de devicemanager geen problemen als alle kaarten enabled zijn.
Provider is Tiscali, IP-adressen worden door de DHCP server toegekend.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is??
Bij voorbaat heel hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Romy van Berlo
Ik heb 2 pc's, beide hebben een netwerkkaart voor draadloos internetten, vanaf beide computers kan ik internetten.
Ook zijn de pc's verbonden met een draad op een gewone netwerkkaart, vanaf beide pc's heb ik toegang tot de andere pc (heb vaste IP adressen gegeven, zelfde werkgroep, bestanden gedeeld).
Probleem: vanaf een computer (winxp home) kan ik beide functies tegelijk gebruiken (dus internetten en kijken op de andere pc), echter vanaf de andere pc (winxp pro) lukt dit niet (het is of internetten of kijken op de andere pc; een van beide netwerkkaarten moet dan worden gedisabeld).
Aanvullende gegevens:
winxp home: draadloos = Digiconect, netwerkkaart = Broadcom 440x 10/100
winxp pro: draadloos = Sitecom, netwerkkaart = Realtek RTL8139/810x Family Fast
Modem/router: ZyXEL Prestige 2602 HW Series
In beide pc's zijn er volgens de devicemanager geen problemen als alle kaarten enabled zijn.
Provider is Tiscali, IP-adressen worden door de DHCP server toegekend.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is??
Bij voorbaat heel hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Romy van Berlo