Netwerkkaart defect?

• Onderwerp starter Onderwerp starter humo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

humo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Hallo
Ik ben bang dat mijn netwerkkaart overleden is.
Ik heb een Acer Aspire 8930 met een Intel Wireless wifi link 5100.
Van het ene op het andere moment geen netwerkverbinding meer.
De knop op de acer staat op aan. (draadloze lan toegestaan)
In het apparaatbeheer staat dat er geen problemen zijn met de netwerkkaart.
Via een Linksys dual band USB netwerk adapter kan ik zo verbinding maken.
Ik ben bang dat mijn netwerkkaart is overleden.
Zijn er nog meer manieren om dit te controleren?
Zie jullie antwoord met belangstelling tegemoet.
Groetjes,
Humo:rolleyes:

Dus in Apparaatbeheer wordt aangegeven dat hij kapot is (Meestal niet aangesloten)? Geen stuurprogramma geïnstalleerd? Waarschijnlijk is je kaart dan kapot ja. Je kan proberen hem opnieuw te installeren, of hem in een andere PCI-bus te stoppen (zo mogelijk). Maar ik houd het kapot.

Laptop dus. Weet je dit zeker?
In het apparaatbeheer staat dat er geen problemen zijn met de netwerkkaart.
Kijk nog eens nu de PC opnieuw is opgestart. Geen mogelijke malwareproblemen? Evt MBAM scan draaien. Je kan inderdaad nog driver proberen te vernieuwen.

Hier een iets ander probleem maar komt op hetzelfde neer denk ik. De netwerkkaart Intel Wireless wifi link 5100 (in een dell latitude E6500) verliest sinds een week steeds zijn netwerkverbinding (alle netwerkverbindingen, valt dus precies helemaal uit) en begint dan 2 tot 10 seconden erna weer opnieuw netwerken te zoeken, valt dan weer uit, gaat weer aan enz.
zolang hij verbonden is werkt het netwerk normaal maar het is onmogelijk hier nog normaal mee te werken omdat dit een minuut of enkele seconden kan zijn.
Ook hier staat er in apparaatbeheer dat de netwerkkaart geen problemen heeft, ook wanneer die net uitvalt blijft daar alles goed staan.

Ik heb een nieuwe netwerkkaart bij DELL besteld en hoop dat het vervangen van de oude intel 5100 door een nieuwe het probleem gaat oplossen

groetjes,
wiebie

Netwerkkaart defect

@Wiebie,

Heeft dit geholpen? ik heb sinds een week een nieuwe dell e6500 en heb hetzelfde probleem, hij heeft dan verbinding met me draadloze netwerk en kan soms 4 a 5 min goed gaan maar ook soms om de 10 sec. en dan is de verbinding weer verbroken en gaat hij weer opnieuw verbinden...

Als dit geholpen heeft bij jou weet ik waar ik moet zoeken.

Alvast bedankt!

Mvg

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan