Netwerkkaart draadloos internet werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wess11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn labtop sinds 2 maanden nu, het is een Asus draaiende op Windows Vista. Het probleem begon toen ik mijn labtop uitschakelde en de volgende dag weer inschakelde, het draadloos netwerk bestond niet meer. De ingebouwde netwerkkaart (Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC) werkte altijd goed en zonder problemen tot ik de labtop weer opstartte, het icoontje voor het draadloze netwerk was verdwenen en ik kon het ook nergens meer vinden. Eerst dacht ik dat het gewoon de netwerkkaart was die het had begeven maar bij apparaatbeheer staat de netwerkkaart er nog steeds tussen (windows geeft aan: apparaat werkt correct) en als ik de internet stekker in mijn labtop doe werkt het internet ook nog steeds.
Ook zitten er 2 verschillende functies op mijn toetsenbord waarmee ik het ontvangen/verzenden van draadloos netwerk aan/uit kan schakelen, 1e naast mijn 'power' knopje en 1 op mijn toetsenbord zelf die ik via een speciale knop naast ctrl (Fn) + F2 moet activeren/uitschakelen. Als ik een van die twee functies gebruik gebeurd er verder niks en krijg ik ook geen draadloos internet.
Ik heb ook gekeken voor eventuele updates maar windows geeft aan geen updates voor de netwerkkaart te kunnen vinden, ik heb nu vanalles geprobeerd maar ben nu ten einde raad.
Heeft een van jullie misschien een idee wat mijn probleem kan zijn en hoe ik het kan verhelpen? Eerst vond ik het niet zo'n probleem om met internetdraad te werken aangezien ik alleen thuis zit op mijn labtop maar ik ga hem binnenkort ook voor/op school moeten gebruiken en daar is draadloos internet voor nodig, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Wess

Eerst even wat rechtzetten: De Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC is een bedrade netwerkkaart, en dus niet het draadloze verhaal.

Kijk in Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc welke apparaten er onder Netwerkadapters staan vermeld en geef even aan welke dat zijn bij jou.
Kijk in Apparaatbeheer ook na of er apparaten zijn waar géén driver voor is momenteel (dus met een geel uitroepteken ervoor) en of er apparaten zijn die staan uitgeschakeld (dus met een rood kruis ervoor). Meld ook welke dát dan zijn.

Succes,

Tijs.

Ik heb gekeken in apparaatbeheer en er staan geen geel uitroepteken of rode kruizen, bij netwerkadapters staat alleen de RTL8.. kaart aangegeven. Dus als ik goed snap wat je bedoelde is dus mijn draadloze netwerkkaart geheel verdwenen? Hoe zou ik zit kunnen oplossen, of is hij kapot omdat de computer hem niet vind?

Duidelijke terugmelding, dank daarvoor! :thumb: Ik zou willen dat meer vragenstellers dat zouden doen. :D

Als Apparaatbeheer geen hint geeft dat er een draadloze adapter in het systeem aanwezig is, en het gebruik van die schuifjes en/of toetscombinaties geen verbetering daarin geeft, dan zou ik vermoeden dat er inderdaad hardwareproblemen zijn met het draadloze gedeelte van je laptop.
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat het helemaal kapot is, maar zou bijv. kunnen zijn dat stof in je laptop voor het probleem verantwoordelijk is of (indien je draadloze adapter een los 'kaartje' is in je laptop) dat die losgeschoten is of dat er 'roest' op de contactpunten zit.

Tijs.

Heel erg bedankt voor de snelle en goede hulp, het heeft me erg geholpen met het vaststellen van het probleem en nu kan ik tenminste verder, wordt gewoon een nieuwe kaart voor de zekerheid, die dingen zijn toch niet duur. (tenzij het gewoon los zit natuurlijk)
Ik moest lachen om je reactie, tuurlijk reageer ik op alle vragen, ik zoek hulp dus moet ik er ook een beetje moeite voor doen toch, als andere gebruikers dit niet doen zoals je zegt, hoop ik toch dat er nog wel mensen die logisch kunnen nadenken achter hun pc hulp vragen :p

Nogmaals bedankt!:thumb:

Wesley

Graag gedaan, Wesley! :)

Graag nog even je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wesley, mijn Asus heeft aan de linker zijkant een schuif knopje om draadloos aan en uit te zetten.

weet niet of dat bij jou ook zo is,maar kijk er even naar.

Ik heb de vraag 'opgelost' en heb nog even gekeken naar een schuifknopje aan de zijkant van mijn labtop, geen succes, alleen mijn dvd speler zit daar. Toch bedankt:thumb:!

Wesley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan