Netwerkkaart - fout 10 - geen verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo allemaal,

Wat heeft een systeem minimaal nodig om online te komen? Het lukt me n.l. niet om de netwerkkaart aan de praat te krijgen en ik weet niet of ik iets op de pc mis of dat de netwerkkaart kapot is.

Ik zit hier met een oude Pentium II met een Intel 82440BX/ZX moederbord. Ik heb me suf gezocht naar drivers maar als Intel dit bord zelf al niet meer vermeld moet het wel een oudje zijn. Ik kom alleen maar zoekenden tegen zonder een goed antwoord.
De drivers staan in app. beheer met een vraagteken. (door mij geinstalleerd op schone pc)
Zoda ik probeer bij te werken wordt er gezegt dat de netwerkkaart 'niet start' fout 10.
Het schijnt een nieuwe kaart te zijn. Windows vind em niet.

Er zitten geen Service Packs op (2gb) :rolleyes:

Wie kan me helpen?

Als je even je net-werkkaart type hier doorgeeft dan zal ik kijken voor je drivers.

Die heb ik al geinstalleerd. Het is een Realtek rtl8139/810x. Staan met vraagtekens in app.beheer.
Het punt is dat het systeem de kaart niet eens herkent als nieuwe hardware.
Omdat het al zo'n oude pc is vraag ik me af of er soms iets aan ontbreekt waardoor die 'herkenning' er niet is.

Geplaatst door Elisa
Wie kan me helpen?
Ik zal het proberen.

Hallo Elisa,

Misschien kun je het volgende even proberen: Als je zeker weet dat je de juiste driver gebruikt hebt dan lijkt mij, dat het het probleem meer in de 'Handtekeningverificatie' zit. Ik had in het verleden iets dergelijks ook meegemaakt, maar dan met een nieuwe geluidskaart op een oud moederbord, het lukte mij die geluidskaart middels 'Handtekeningverificatie' toch te installeren.

1) Ga naar:
Start/Configuratiescherm/Systeem/Hardware/Handtekeningverificatie

2) Selecteer vervolgens de optie "Negeren: de software installeren en niet om mijn toestemming vragen" (dit is de bovenste optie)

Ik hoor het wel.

Dennis.

PS: Ja, met 2GB kun je geen SP2 erop doen.

PS: Ja, met 2GB kun je geen SP2 erop doen. LOL heb ik ook nooit gedacht alleen......maak dat een leek maar wijs.

Ik heb nu visite maar vanavond zal ik het controleren.
Tot straks

Geplaatst door Elisa
maak dat een leek maar wijs.
Een leek? Dacht van niet, je weet best veel.
Geplaatst door Elisa

Ik heb nu visite maar vanavond zal ik het controleren.
Tot straks
Oké, tot strakjes.

Dennis.

PS. Ben heel eventjes weg.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde de mensen van die pc LOL :D

Was een leuk idee maar nee, dat is het ook niet. Als ik zelf naar de driver zoek dan staat hij er ook gewoon met een vinkje. Installeer ik dan is het 'start niet'.

Het moet aan die kaart liggen (kapot) of er is iets waardoor die kaart niet kan starten.

Geplaatst door Elisa
Ik bedoelde de mensen van die pc LOL :D
O, ik dacht al.

Is er dan misschien nog een PCI slot vrij? Zo ja, dan kun je dat slot even proberen(maar dit heb je ook al gedaan zeker). Ik weet nog goed te herinneren een rtl8139/810x netwerkkaart op mijn Pentium II(type moederbord weet ik niet meer) te hebben ingezeten en ik daarmee een verbinding tot stand kon brengen. Ik had wel heel lang op het Web moeten zoeken voor de juiste driver, de site was driverguide als ik mijn niet vergist heb. Of je netwerkkaart kapot is? Misschien is de kans van slagen groter indien je W2k als OS gaat gebruiken.

Dennis.

Is er dan misschien nog een PCI slot vrij? Zo ja, dan kun je dat slot even proberen(maar dit heb je ook al gedaan zeker). Ja :p
Er zat nog een 3Com in ook maar die kreeg ik ook niet aan de praat.

Die drivers heb ik dus dat is het probleem niet.

Moeder en dochter willen (sinds kort) op een netwerk.
Kapot kan hij toch niet zijn. Tenzij de schoonzoon te veel heeft zitten rammen :D

Ik kan het niet uitstaan dat dat ding niet 'start' :evil:

Geplaatst door Elisa
Ik kan het niet uitstaan dat dat ding niet 'start' :evil:
Kan ik best indenken.

Ben nu even dichtgeklapt, weet niet eens meer wat te bedenken voor de oplossing van dit probleem.

Of je zou die netwerkkaart op een andere pc moeten uitproberen. Hij hoeft natuurlijk niet per sé een verbinding met het internet te maken, het is alleen om te kijken of bij App.beheer je netwerkkaart wel in orde is, dus geen gele uitroeptekentjes. Op mijn pc heb ik er zelfs 3 netwerkkaarten, 1x Onboard, 1x een gewone en 1x een draadloze, waarvan de draadloze ik het meest gebruik. Je kunt dus meerder netwerkkaarten plaatsen op één pc.(maar dit wist je ook al natuurlijk)

Dennis.

Ben nu even dichtgeklapt, weet niet eens meer wat te bedenken voor de oplossing van dit probleem.
Ik ook al een hele tijd. :confused:
Je zult nog zien dat het iets ontzettend knulligs is.
Geen ServicePack 1, geen SP2. Kan nooit veel goeds uit komen .:rolleyes:
We gaan zondag naar de computerbeurs. Wie weet kan ik dit ding minimaal 20gb zwaarder maken.

Er zitten ook nog een oude stoffige 3Com in.
Nou, dat vind ik helemaal een onding. Heb wel even wat geprobeerd maar daar steek ik geen energie in.

Geplaatst door Elisa
Ik ook al een hele tijd. :confused:
Wat erg voor jou. :(
Geplaatst door Elisa

Je zult nog zien dat het iets ontzettend knulligs is.
Ja, dat denk ik ook. Maar wie gaat er op een gegeven moment 'eureka' roepen? Laten we hopen dat dat spoedig gaat gebeuren.
Geplaatst door Elisa

Geen ServicePack 1, geen SP2. Kan nooit veel goeds uit komen .:rolleyes:
Dat moet geen probleem zijn. Men denkt al te gauw aan Microsoft produkten. Een goed FireWall en een AV-programma kunnen zelf Microsoft evenaren en misschien zelfs overtreffen.
Geplaatst door Elisa

We gaan zondag naar de computerbeurs.
Mag ik jou vragen waar het gehouden wordt? (Was zaterdag j.l. nog in de RAI in Amsterdam geweest. Er waren te weinig computerboeken te verkrijgen, jammer was dat.
Geplaatst door Elisa

Er zitten ook nog een oude stoffige 3Com in.
Nou, dat vind ik helemaal een onding. Heb wel even wat geprobeerd maar daar steek ik geen energie in.
Dat zou gewoon moeten werken eigenlijk. Zo'n netwerkkaart heb ik zelf nog gehad en ket werkte gewoon heel goed. De juiste driver(s) is(zijn) echt van groot belang.

Dennis.

Die beurs is in Nieuwegein. A 12 afrit 16. Mocht je gaan dan kan ik de rest vertellen.

Ik kan die 3Com nog eens proberen. Misschien hebben ze niet eens gezien dat hij er in zat.

Geplaatst door Elisa
Die beurs is in Nieuwegein. A 12 afrit 16.
Utrechtse Jaarbeurshallen? Dat is pas toch in november met de HCC dagen?(Ik zit natuurlijk verkeerd)
Geplaatst door Elisa

Mocht je gaan dan kan ik de rest vertellen.
O, heb je dan nog niet alles verteld?(grapje);)
Geplaatst door Elisa

Ik kan die 3Com nog eens proberen. Misschien hebben ze niet eens gezien dat hij er in zat.
Ja, je weet het maar nooit. Ik zal voor jou duimen.

Dennis.

Halo Dennis90,

Zondag dus naar die beurs. Zag ik de eerste kraam een paar netwerkkaarten liggen. Allemaal van die grote die ik ook in die pc had zien zitten. Een van die kaarten (3com etherlink XL PCI) had ook nog een nummer 3C900-combo. Ik dacht: 'voor die ene euro wil ik de lol wel hebben'.
Ik heb em er in gedaan, de andere er uit, opstarten en waarachtig zie ik ineens dat lan-icoon met een kruisje.
Even later verbinding :D

Weet jij wat PCI is? Er zijn nogal wat verschillende types.
Er zit ook een soort uitgang op als voor een t.v. is dat zo of is het voor kabel?
Weet jij dat?

Laatst bewerkt:
Hallo Elisa,

Sorry dat ik jouw bericht te laat gezien heb. Even terug te komen op jouw vraag(ben nu alweer even dichtgeklapt): Eerlijk gezegd ben ik al lang niet meer in het bezit van die oudere netwerkkaarten. Ik herinner mij nog wel ooit een oude netwerkkaart te hebben gehad, waarvan er 2 aansluitingen waren, namelijk een BNC met een coax-kabel(dit wordt al lang niet meer gebruikt;bus netwerk) en een normale UTP-kabel aansluiting. De eerste genoemde aansluiting(die heb je dus) is tegenwoordig niet meer gangbaar.

Bedoel je waar de afkorting PCI voor staat? PCI staat voor: Peripheral Component Interconnect.
En waar zo'n PCI-slot voor dient hoef ik je niet te vertellen, want je weet al zoveel.

Begrijp ik goed dat je nu een internetverbinding met die kaart tot stand kan brengen?

Ik was verhinderd, anders was ik daar ook.

Dennis.

PS. Was het daar nog gezellig geweest buiten de hardware koopjes om?

En waar zo'n PCI-slot voor dient hoef ik je niet te vertellen, want je weet al zoveel. Dat valt wel mee maar wat ik weet dat weet ik door vragen ;)

Dat PCI gedoe zegt me niets. Ook niet als ik het opzoek. Te technisch.
In ieder geval is dat t.v.-achtige ding dus een BNC als ik het goed begrijp en dat wordt niet meer gebruikt.
In ieder geval kon ik hem met dat andere ding aansluiten op mijn router.

Jazeker hij werkt! Direct verbinding. Ik had daarvoor al voor die oude 3Com die in de pc zat drivers geinstalleerd. Het goeie nr zal daar ook bij hebben gezeten. Mazzel!

Ik kan me wel een gezelliger omgeving voorstellen dan een kale hal zonder koffiebar :rolleyes:
Maar leuk was het wel!!

Geplaatst door Elisa
Ik had daarvoor al voor die oude 3Com die in de pc zat drivers geinstalleerd. Het goeie nr zal daar ook bij hebben gezeten. Mazzel!
Zeker mazzel hebben, dat gebeurt bij mij niet al te vaak, helaas.;)
(toch niet alleen maar mazzel hebben, je had daarvoor al de goede drivers geïnstalleerd, dus dankzij jou)
Geplaatst door Elisa

Ik kan me wel een gezelliger omgeving voorstellen dan een kale hal zonder koffiebar Maar leuk was het wel!!
Hahaha, ik kan ook niet zonder koffie. Maar je hebt er verder leuk gehad, dat is ook belangrijk.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan