Netwerkkaart is veranderd>

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor59

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2014
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een 120MB power abo bij UPC.
Nu weet ik dat er altijd wel een verlies is met wifi, ik haalde een download snelheid van 90MB en ook bedraad, volgens mijn wifikaart kan ik een snelheid aan van 150MB.

Kort samen gevat, netwerkkaart kan 150 aan, ik heb een abo van 120 maar ik haalde 90MB.

Maar nu het volgende;
Ik kom sinds een week niet hoger dan 20 á 30MB, bij de eigenschappen van mijn wifi netwerkkaart zie ik dat de 150MB veranderd is in 65MB, ik heb gekeken of er een update is maar er was geen nieuwere.

UPC speedtest gaf eerst +/- 90MB Download en 6MB upload, maar nu kom ik niet hoger dan 38MB download en 6MB upload.
Ik heb de speedtest ook gedaan op een andere laptop die gaf en geeft de zelde waardes.

Ik zou zeggen dat UPC het wifi netwerk verder heeft geknepen maar dat verklaad niet dat mijn net werkkaart minder aan kan, of UPC kan hier ook bij.

Weet iemand hoe ik weer lekker naar de 90MB download kan of dat mijn wifi netwerkaart weer op de 150MB komt.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Cor.

Ik vermoed dat het komt doordat er meerdere netwerken in de buurt aanwezig zijn. Kijk eens of je het kanaal van de router kan aanpassen naar een met minder storing, hier is beschreven hoe: https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1222
Gaat het om een laptop? Zo niet, hoezo gebruik je geen kabel? Een kabel heeft minder last van factoren die de snelheid kunnen beïnvloeden, anders dan de laptop of de router.

Ik gebruik een labtop met wifi, en ik ben de enige op kanaal 1, en ik kon een week geleden sneller downloaden met wifi dan bedraad, omdat mijn wifi kaart tot 150MB kon en op mijn netwerkkaart voor het draadje was dit 100MB.

1. Diagnosticeer welk programma's met het internet verbonden zijn en de meeste bandbreedte opeisen met de bandbreedte slurptest
  2. Schakel op je computer software zoals P2P-programma’s, torrentsoftware en downloadmanagers uit
  3. Ga nu naar snelheidscheck en voer een snelheidsmeting uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan