Netwerkkaart kapot door uploaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hjthelper

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hoi!

Ik heb een onboard (van mijn moederbord Asus P5K) netwerkkaart, de Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base- T Controller .

Nou heb ik dit probleem al heel lang, maar pas sinds kort upload ik veel, en heb ik er last van... Als ik meerdere uploadverbindingen aanheb (met torrents of nieuwsgroepen) valt mijn verbinding helemaal weg, en krijg ik de melding "geen of beperkte verbindingsmogelijkheden". Als dit met Dit gebeurd als ik meer dan één uploadverbinding voor een tijdje aanheb. Ik heb hierop heel windows geformatteerd en opnieuw erop gezet, alle drivers up-to-date gebracht, en toen deed ie het éénmaal helemaal goed, en nu duurt het soms ook iets langer voordat ie wegvalt, maar uiteindelijk valt de verbinding toch weg.

Het internet valt dan niet weg op de andere pc, alleen op deze. Na een reboot van de pc werkt alles weer. Ik heb het ook geprobeerd zonder router en virusscanner/firewall...

Doe ik hier iets verkeerd, of is er gewoon iets mis met mijn netwerkkaart, en moet ik een nieuwe kopen?

Als ik een nieuwe moet, wat moet ik dan nemen? Ik zie Intel PRO 1000 GT voor 25 euro, maar ook een Sweex LC101 voor 10 euro. Is hier (buiten het merk) veel kwaliteitsverschil?

Alvast bedankt,

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan