Netwerkkaart kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Hoe kan ik testen of een netwerkkaart kapot is.

Ik kom via de router niet meer op internet en op de andere PC.
Via de andere PC kan ik via de router wel op internet.

Op de PC zitten 2 besturingssystemen met dual Boot, nl. Windows98se en WindowsXP SP2. Bij alle 2 werkt nu de netwerk/internet verbinding niet. Bij apparaatbeheer geeft hij aan dat de kaart correct werkt!!!

Bij WinXP in LAN-verbinding, geeft hij aan geen problemen, als ik de verbinding herstel dan lukt dit niet. Het IP adres staat op 0.0.0.0. De verbinding geeft 100 Mbps aan.

Dit is al het 2e jaar achter elkaar dat als ik de belastingaangifte wil versturen de PC ligt te kl*ten.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door defa45
Het IP adres staat op 0.0.0.0. De verbinding geeft 100 Mbps aan.
Probeer eens in eigenschappen je IP op "automatisch toewijzen" te zetten.

Of anders, de netwerkkaart in een andere pc zetten.
Doet ie het dan nog niet is de conclusie simpel.

2

De instellingen heb ik al op automatisch toewijzen staan.

Als ik in netwerkinstellingen de kaart uitschakel en weer in schakel dan blijft hij hangen op netwerkadres verkrijgen en gaat niet verder. Ook ipconfig /release of /renew werkt niet.

De lampjes op de router staan gewoon aan (eerste poort), had hem ook op de derde poort v/d/ hub aangesloten, werkt ook niet

Probeer hem eens uit je hardware lijst te verwijderen, pc uitzetten en de kaart er echt uithalen.
Start de pc dan eens zonder die netwerkkaart.
Stop m er daarna weer eens in.
Kijken wat ie dan gaat doen.
Meestal wil dit wel eens helpen.

3

Krijg nu Fatale fout. IP-Configuratie-fout.
Ook in WindowsXP krijg ik nu elke keer bij opstarten scandisc te zien en vind hij kruislings gekoppelde bestanden. Als hij nu doorstart, start hij bijna helemaal op en geeft hij aan dat hij van een fatale fout herstelt is. Als ik klik niet verzenden, dan reset hij en begint het weer van voor af aan.

4

Hardeschijf geformateerd en WinXP SP2 Pro er opnieuw opgezet. Alles werkt weer. Waarschijnlijk defecten in de drivers/software.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan