Netwerkkaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

george56

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Hallo,
Ik wil een draadloze netwerkkaart kopen,en nu zag ik er 1 te koop aangeboden voor een aantrekkelijke prijs.
Nu vraag ik me af,of het qua techniek(kwaliteit) uitmaakt of de kaart 2 jaar oud is of 2 maanden.
Het is een HP 5188-3742 PCI Wifi 54mbps 802.11g WLAN kaart.

George

54 Mbps is wel een beetje weinig,vind je niet? Kijk maar 's hier voor pakweg €27 heb je een wireless 300 Mbps USB-adapter

Allereerst,bedankt voor het reageren,
Ik dacht eigenlijk dat die 300 Mbps alleen met de snelheid te maken had.
Weet U misschien ook wat het bereik ongeveer is,want hij word door mijn vriendin gebruikt,om met haar vriendin samen te doen,die heeft een internet abb. en woont schuin aan de overkant (ong. 40 tot 50 meter).
Ik weet niet of je met die usb hetzelfde bereik hebt als met een 12 Dbi antenne.
Met die oude kaart, ook een 54mbps lukte het af en toe,maar bleek waarschijnlijk defect,want deze week viel de antenne eraf met het schroef gedeelte van de kaart er in.
Misschien kunt U mij dat vertellen.

George

Ja hoor,die 300 Mbps heeft alleen met de overdrachtssnelheid binnen je eigen (thuis) netwerk te maken,maar ik wist niet wat de omstandigheden waren,vandaar.Welke kaart het beste bereik heeft kan ik niet zo 1 2 3 zeggen dat is te zeer afhankelijk van meerdere factoren,obstakels b.v. dikke muren,vloeren e.d. kwalteit/specs v.d. router/modem/netwerkkaart v.d. vriendin noem maar op. Het is in dit geval gewoon een kwestie van uitproberen,je zou eens de reviews kunnen lezen van verschillende kaarten.

Hartelijk dank voor de info,enik ga er het weekend even over denken,wat te doen.

George

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan