netwerkkaart maar 100mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo allemaal nog even een vraag over mijn netwerkkaart
ik heb dus deze netwerkkaart onboard zitten

Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller

en ik heb dit moederbord

http://www.alternate.nl/html/produc...HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM3

zoals jullie kunnen zien zou dit moederbord een g-bit lan verbinding moeten hebben maar als ik bij de netwerk kaart kijk kan ik die maar op maximaal 100mb full duplex zetten
kloppen de gegevens van het mobo niet of heb ik iets niet goed ingesteld?

ok dat zou kunnen maar ik heb dus de standaard router/modem van upc de thomson 850 twg en abbo is 30 Mb/s
zou het helpen als ik er een n router tussen zet dat ik in ieder geval in mijn eigen netwerk wel aan die gBit snelheid kom?

ja maar internet wordt er niet sneller door, alleen netwerk tussen de andere computers in het huis die ook aangesloten worden op die router.

Laatst bewerkt:
:p:p o ja sorry
nee ik weet dat het inernet er niet sneller door wordt maar ik had gehoord dat een router ook zorgt voor stabielere snelheden

ja dat zeker, maar heb je niet al een router staan met ingebouwde modem of is het echt een modem die je maar op 1 pc kan aansluiten?het heeft geen zin bij die router met modem erin.

nee het is een mode/router waar 4x ethernet op zit het internet komt binnen via een coax kabel en ook de voip gaat daar over heen oj en er zit ook een wireless gedeelt op
maar het probleem doet zich alleen voor als allebei de computers beid aan staan en verbinding via internet hebben en dan is de desktop de grootste gebruiker wat data binnenhalen betreft

modem/router dan heb het dus geen zin om nog een router te nemen, lost niets op en tuurlijk dat als 1 pc bijna alle bandbreedte inneemt er op de andere minder gedaan kan worden.

ja maar ook als de bandbreedte van de desktop tot 1/3 max instel blijft nog de laptop die dan dus nog 2/3 van de bandbreedte over heeft nog langzaam met paginas laden enz.

Zelfde Browser? en de een desktop is meestal krachtiger dan een laptop.

Nou,de laptops komen voort aardig in de buurt van een desktop.

niet echt
desktops zullen altijd velen maalen sneller zijn dan laptops

en dat komt puur door de hitte die een laptop maakt en ruimte tekort die een laptop heeft

kijk maar eens naar zon nieuwe gaming videokaart die zijn net zo groot als een baksteen
zal nooit in je laptop passen en tog zijn die VEEL sneller

Nee,hoor.
Je hebt nu al laptops met intel I7 erin.
Samen met ssd schijven wordt deze al aardeig snel.
En nu heb ik het ook niet over een budget laptopje van €400,- euro maar meer in de richting van €1700-€1800 euro voor een laptop.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan