netwerkkaart niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvessen

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
nou het zit zo,

ik heb een router gekocht en die aangesloten zoals het hoort. de computer die erbij kwam doet het inmiddels, maar de computer die eerst op de modem was aangesloten die herkent nu in een keer zijn netwerkkaart niet meer waardoor er dus ook geen verbinding met het internet meer gemaakt kan worden.

Vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat die computer hem weer herkent en op internet kan? hij draait onder de eerste versie van win98 en ik weet zo niet uit mijn hoofd wat voor netwerkkaart erin zit.
alvast bedankt

Greetzz Kor

Je kunt op de kaart kijken om te zien of je daar wat op ziet. Staat er een uitroepteken o.i.d bij de netwerkkaart in apparaatbeheer?

Kan nl ook zijn dat de netwerkkaart defect is. Je kunt ook eens proberen de netwerkkaarten uit beide pc's om te wisselen

er staat bij apparaten beheer inderdaad een uitroepteken bij de netwerkkaart. en als ik op nieuwe hardware installeren druk dan ziet die de kaart als nieuwe hardware, maar dan druk ik op installeren en dat zegt die dat hij al geinstalleerd is en dat er een fout is zit.

rara politiepet

grt Kor

Verwijder de kaart uit apparaatbeheer en start opnieuw op.

Zorg wel dat je ondertussen weet welke kaart je hebt en de drivers er voor hebt als windows hem niet automaisch installeert

daar zit al een probleem,

m'n pa weet niet waar die drivers opstaan. een installateur van UPC heeft die toen geinstalleerd, staan die drivers misschien op de cd-rom die we daarbij gekregen hebben van UPC???

grt Kor

Zou best kunnen. Weet niet hoe upc te werk gaat met drivers leveren aangezien ik bij een andere provider zit

Geplaatst door kvessen
daar zit al een probleem,

m'n pa weet niet waar die drivers opstaan. een installateur van UPC heeft die toen geinstalleerd, staan die drivers misschien op de cd-rom die we daarbij gekregen hebben van UPC???

grt Kor

Zover ik weet heeft upc 3 soorten netwerkkaarten gebruikt in het begin ongv 3 jaar geleden farralon kaarten
2,5 jaar geleden zijn ze met 3com verder gegaan
1,5 jaar geleden gebruikte ze realtec 10/100 kaartjes 8139

voor alle drie de kaarten heb ik drivers

upc heeft helaas meedere cd's uitgegeven maar daar staan de drivers ook op je moet misschien wel eff goed zoeken op de cd niet alle cd's zijn klant vriendelijk

nou we hebben inmiddels bijna 2 jaar UPC en volgens mij hebben we inderdaad die 3com. Als je de drivers zou kunnen opsturen zou dat heel fijn zijn.

Greetzz

Kor

heb ze helaas niet moet je eff op internet bij 3com gaan kijken type is als het goed is 3c90x family fast etherlink xl pci

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan