Netwerkkaart PCI of PCI-e

Status
Niet open voor verdere reacties.

herriee

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2005
Beste mensen,

Ik wil de netwerkkaarten in mijn pc's vervangen door intel kaarten.
Maakt het voor de prestaties uit of het een PCI of PCI-e slot gebruikt wordt?

PC1 kan alleen een PCI kaart in
PC2 kan een PCI of een PCI-e 1x kaart in.

De intel PCI-e is 4x, heeft dat zin om deze in een 1x slot te doen of werkt deze dan simpelweg niet?

Mijn videokaart zit in het 16x slot, wat is het gevolg als ik deze in het 1x slot doe?

In PC2 wil ik een enkel (Intel PRO/1000 GT of MT)of dubbel (Intel pro/1000 pt dual port, pci-e) poorts kaart doen. Dubbel zodat ik deze door kan koppelen aan een andere PC.
Wat is het verschil tussen de GT en MT, op de site van intel staat van alles maar het zegt mij niet zoveel.

Alvast bedankt!

Groeten,
Michiel

die 16X slaat op de grootte, dus zal niet passen in een 1X of 4X slot, net als een 4X niet zal passen in een 1X, maar wel past in een 16X maar zal hier niet werken, net zoals een 1X in een 4X en 16X slot zou kunnen, maar hier ook niet zou kunnen werken.

De PCI bus is niet snel genoeg voor gigabit LAN.
Als je de volledige gigabit snelheid wilt halen, moet je dus PCI Express gebruiken.

Bedankt voor jullie reacties.

Wat voor snelheid zou je gemiddeld moeten kunnen halen op PCI?
Ik kom nu nu verder dan 10MB.

1 computer heeft een gbit aansluiting op het moederbord.
Hoe werkt deze dan qua snelheid, beter dan PCI of is dat gelijk?

groeten,
Michiel

Zoals al eerder aangegeven is, is PCI te traag voor een Gbit-netwerkkaart. Zou dus zonde zijn om daar een Gbit-kaart in te stoppen. 10/100 is zat, sneller werkt toch niet. Over snelheid met overkopiëren, moeten alle poorten in het netwerk Gbit zijn om die snelheid ook te halen. Stel je hebt twee computers met beide Gbit, zal die snelheid ook gehaald worden als ze direct met elkaar verbonden zijn. Gaat het via een router, dan moet die router ook Gbitpoorten hebben (de goedkoperen hebben dit niet). 10 MB over een 10/100 netwerk is vrij normaal. Vergeet niet dat de kabels en de aansluitingen (bij de poorten op de computers en de router) allemaal vormen van extra weerstand zijn, en dat de ideale snelheid praktisch niet te halen is. Over kabels gesproken, de meeste mensen hebben gewoon cat. 5 UTP-kabels liggen, daar gaat ook niets sneller dan 100mbit doorheen. Voor een gigabitverbinding heb je ook andere kabels nodig, wil je de volledige snelheid halen (cat. 6 of hoger).

Ik heb in alle pc's een gbit aansluiting en mijn router is ook gbit (netgear 3700).
Alle kabels zijn cat6. Dat kan dus het probleem niet zijn. Mij is verteld dat de realteck kaarten het probleem zijn, overstappen naar intel zou het probleem deels oplossen....

Waar of niet waar, of speelt er meer los van de snelheid van de PCI bus?

Groeten
Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan