Netwerkkaart probleem Dell computer (Beperkte verbindings mogelijkheden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kivdw

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
136
Dag iedereen,

Ten eerste weet ik niet zeker of dit wel het goede forum is, maar ja.

Ik heb kort geleden een Dell computer gerepareerd van een kennis van me. Daarvoor moest ik onder anderen de harde schijf formatteren. Na een tijdje leek alles goed te werken, dus ook de netwerkkaart die ik bij mij thuis met een ethernet kabel uitgeprobeerd heb. Ik heb adsl en ik woon in Belgie (misschien maakt dit iets uit...). Hier deed internet het meteen, zonder ook maar iets te hoeven installeren. Nu werkt het bij haar in Nederland niet, dus heeft ze nog steeds geen internet.
Ze heeft een Dell Dimension 3000. Windows XP geeft in het apparaatbeheer aan dat er twee netwerkkaarten in zitten, namelijk een "1394 Netwerkkaart" (bij details staat: "OHCF compliant IEEE 1394 Host Controler") en een "Intel Pro/100 VE Network Connection" (dit zal wel degene zijn waar de ethernet kabel in zit, lijkt me).
Windows XP geeft aan dat, als de kabel is aangesloten, er maar een beperkte netwerkverbinding is. Ze heeft al gebeld naar de helpdesk van haar provider, maar die zeiden dat het een probleem was met de netwerkkaart.

Weet iemand misschien wat we hier aan kunnen doen?

Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes,

Kaj-Ivar
 
Misschien wel gedaan maar toch: Modem resetten wil wel eens helpen
 
Ook een gelijkaardig probleem ooit gehad. Kon geen IP adres te pakken krijgen.

Nu bleek dat de voeding van men modem kapot was. Bekijk de modem eens en eventueel resetten zoals hierboven al werd aangegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan