Netwerkkaart verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boeffie

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Op mijn Laptop Toshiba Tecra S1 Win XP pro, kan ik de ingebouwde netwerkaart niet vinden.
Het gekke is als ik de netwerkkabel erin doe het lampje wel groen brand. In apparaatbeheer staat hij ook niet in de lijst van netwerkkaarten.
Nu heb ik tijdelijk een Xircom netwerkkaart in 1 van de slots gezet en die ziet hij wel, evenals de WiFi, die overigens ook goed werkt.

Iemand enig idee

Gewoon ff nieuwe hardware laten zoeken en opnieuw installeren. Hij zal wel op de een of andere manier verwijderd zijn

Geplaatst door boeffie
Op mijn Laptop Toshiba Tecra S1 Win XP pro, kan ik de ingebouwde netwerkaart niet vinden.

Nu heb ik tijdelijk een Xircom netwerkkaart in 1 van de slots gezet en die ziet hij wel, evenals de WiFi, die overigens ook goed werkt.

Iemand enig idee

Dat het lampje brandt, betekent alleen dat ie voeding krijgt. Heeft niets te maken met of ie em herkent of niet.

Sinds wanneer heb je problemen ermee? Gebeurde het 'ineens' of altijd al zo geweest?

gisterenavond heb ik er nog gewoon mee gewerkt en vanmorgen was die weg. Ik heb geen nieuwe software of veranderingen aangebracht, dus ik snap er niets van

Probeer eens een systeemherstel van gister..
Misschien dat ie em dan wél herkent?

En die van een paar dagen terug??

Heb je em er al eens geprobeerd uit te halen en terug te zetten??

Handmatig stuurprogrammas installeren, dus niet via hardware zoeken?

.................zelfs de jongens van IT op het werk komen er niet uit, moet niet gekker worden. Dus als 1 van jullie nog een idee hebben.......graag

Geplaatst door boeffie
.................zelfs de jongens van IT op het werk komen er niet uit, moet niet gekker worden. Dus als 1 van jullie nog een idee hebben.......graag [/QUOTE
]
Zomaar een suggestie:

Installeer "Aida32" eens en kijk of de kaart wordt gesignaleerd.

Grtz.

niet te geloven ........na aida te hebbem geinstaleerd en em niet te hebben gevonden hebben we de laptop een compleet nieuwe install gegeven. Maar helaas de netwerkkaart is definitief verdwenen, alsof hij verstoppertje blijft spelen. We snappen er niets van, ik wil iedereen bedanken voor de input en mochten julliie nog ideeen hebben dan graag.

Je kan ook nog proberen om de PCMCIA-kaart in een andere laptop te doen om te kijken of ie t wel doet..

het gaat niet om eem pcmcia card maar om een interne LAN poort

Ok het probleem hebben wij gevonden. op mijn laptop is Toshiba Console geinstaleerd, in de hardware settings onder LAN zagen wij dat Build in LAN disabled stond.

Hoe dit gebeurd is is voor ons nog een raadsel, maar in ieder geval werkt hij weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan