Netwerkkaart verliest IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelV

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2001
Berichten
74
Hallo,

Ik heb hier windows 2000 server draaien.
Nu heb ik er 2 netwerkkaarten inzitten..

De eerste, onboard Intel Pro 1000, is verbonden met mijn lokale netwerk. Deze heeft een vast ip-adres en werkt perfect.

De tweede, een 3com 3c905-tx kaartje, is verbonden met een router voor internet. Deze staat ingesteld op DHCP.
Als ik de server opstart krijg ik ook een IP-adres toegewezen, kan ik op internet niks aan het handje..
Echter, na verloop van tijd verlies ik opeens mijn IP adres (praat ik over een periode van een paar dagen) en krijg ik met geen mogelijkheid meer een ip-adres toegewezen, tenzij ik de server reboot...

ipconfig /renew werkt niet, dank krijg ik de melding dat hij de dhcp server niet kan vinden.

Heb al eens geprobeerd een andere netwerkkaart er in te stoppen (wel zelfde type) maar ook dit heeft geen effect, ik blijf het zelfde probleem houden.

Aan de router ligt het niet, want een andere pc die erop zit heeft er bv geen last van, en de router uit en aan zetten heeft ook geen effect.

Zit dus echt lokaal op de machine, heb alleen geen idee waar ik het moet zoeken...
Heb al gekeken op de 3com site voor nieuwere drivers, maar die zijn allemaal ouder dan diegene die standaard bij 2000 geleverd wordt... Draai de nieuwste servicepack...

Hoop dat een van jullie een idee heeft, want elke paar dagen de server rebooten heb ik ook weinig zin in..
 
kijk in het logboek van de server!!!!!!!!
start, uitvoeren en dan eventvwr.msc

veel succes:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan