Netwerkkaart voor Wifi niet te vinden in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Ik heb in een laptop een ingebouwde netwerkkaart voor Wifi (en voor Bluetooth).

Ik heb Windows7 geïnstalleerd maar de betreffende netwerkkaart is nergens terug te vinden in Windows7. Niet bij de adapters en ook niet bij apparaatbeheer. Zou het kunnen dat deze onzichtbaar is doordat de juiste driver niet geïnstalleerd is of zou je dan toch wel iets moeten zijn. Wat er wellicht wel mee te maken heeft is een overig apparaat 'Ethernet-controller' met een geel vraagteken?!

Als het aan de niet geïnstalleerde driver ligt, kan iemand mij helpen een juiste driver te vinden? Uit het verleden weet ik dat het gaat om een 3DSP WLAN/Bluetooth.

Dit is nogal een 'vaag' apparaat, dat (uit mijn hoofd) eerst met een "hotkey" toetscombinatie moet worden geactiveerd op het moederbord of via programmeercode.

Kijk eens in deze discussiedraad, excl. posting #4 die voor jou niet van nut is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb een cd er bij maar dat is uit de XP-tijd en daarop staan zeker geen Windows7 drivers. Ik heb het geprobeerd met de cd maar daarmee lukt het ook niet.

De discussie van Dnties heb ik opgezocht en die discussie was destijds van mijzelf en ging om het zelfde probleem. Daarmee ben ik er destijds ook niet uitgekomen en is mij op sommige punten ook te ingewikkeld. Bijvoorbeeld waar vind ik systeemapparaten?

De genoemd drivers wederom gedownload maar ook zonder resultaat, ging voornamelijk om usb-adapters.

Als je de CD van toen nog hebt en er staat een driver voor XP op, dan weet je min of meer precies hoe de driver heet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan