Netwerkkaart voor wireless, en dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skin48

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Hallo forumleden,

Heb een netwerkkaart voor draadloos internet aangeschaft en in de pc geinstalleerd (draait op Vista Home Premium 32-bit) Drivers van de CD geinstalleerd. Er bevindt zich ook een programma'tje op de cd, maar bij installatie geeft hij aan dat alleen de drivers worden geinstalleerd. Als ik vervolgens in "netwerkverbindingen" een verbinding probeer te maken krijg ik een melding dat er geen netwerken zijn. Nu heb ik zelf geen router (mijn eigen pc heb ik aan een kabel hangen), maar hij zou toch wel iets van een netwerk moeten zien? (buren draaien ook op draadloos).
Heb driver ook verwijderd en Windows zelf laten zoeken, en het met deze driver geprobeerd, ook niets!
De netwerkkaart is van Icudu. Heb hiervoor het ook via USB geprobeerd, maar liep tegen dezelfde problemen aan, dus deze omgeruild voor een kaart.
Nu heb niet zoveel verstand van draadloos, maar ik dacht dat het vrij eenvoudig zou moeten zijn, niet dus.
Misschien iemand enig idee? Driverprobleem? instellingsprobleem?
Alvast mijn hartelijke dank voor eventuele hulp.:cool:

Hallo forumleden,

Heb een netwerkkaart voor draadloos internet aangeschaft en in de pc geinstalleerd (draait op Vista Home Premium 32-bit) Drivers van de CD geinstalleerd. Er bevindt zich ook een programma'tje op de cd, maar bij installatie geeft hij aan dat alleen de drivers worden geinstalleerd. Als ik vervolgens in "netwerkverbindingen" een verbinding probeer te maken krijg ik een melding dat er geen netwerken zijn. Nu heb ik zelf geen router (mijn eigen pc heb ik aan een kabel hangen), maar hij zou toch wel iets van een netwerk moeten zien? (buren draaien ook op draadloos).
Heb driver ook verwijderd en Windows zelf laten zoeken, en het met deze driver geprobeerd, ook niets!
De netwerkkaart is van Icudu. Heb hiervoor het ook via USB geprobeerd, maar liep tegen dezelfde problemen aan, dus deze omgeruild voor een kaart.
Nu heb niet zoveel verstand van draadloos, maar ik dacht dat het vrij eenvoudig zou moeten zijn, niet dus.
Misschien iemand enig idee? Driverprobleem? instellingsprobleem?
Alvast mijn hartelijke dank voor eventuele hulp.:cool:

nou jij geeft al aan dat jij zelf geen draadloos hebt, waarschijnlijk is het signaal van de buren te zwak om jou computer te bereiken.

Dus ligt het niet aan de software/drivers of iets.

Grt

Rens

Zou kunnen natuurlijk, maar heb het eerst geprobeerd bij de woning van de eigenaar van deze pc (via de USB). Hier precies hetzelfde. Volgens de eigenaar ziet hun laptop bij het zoeken naar netwerken er zeker een stuk of 8.

Aanvulling op bovenstaande; heb hier in mijn woning wel vaker een laptop met draadloos gehad. Deze zag enkele netwerken in de omgeving, dus zou deze pc ze waarschijnlijk ook moeten zien.

Niemand die hier mee kan helpen?
83 keer bekeken en maar één reactie! Jammer:mad:

Je hebt een eigen kabelverbinding voor internet en wilt nu draadloos gebruik maken van het netwerk van een ander ? :confused:

Geen wonder , dat je geen reacties krijgt.

Ronnie, misschien eerst eens leren lezen?:mad:
Probeer voor een goede vriend zijn pc te voorzien van draadloos internet!!!!!

Momenteel 127 keer bekeken en er is niemand die hier er een klein beetje kennis van heeft?
Geweldig forum:thumb::mad:

Momenteel 127 keer bekeken en er is niemand die hier er een klein beetje kennis van heeft?
Geweldig forum:thumb::mad:

Fijn om te horen dat je Helpmij.nl een geweldig forum vind.:thumb:
Het aantal views is niet altijd representatief aan het aantal unieke personen welke een topic hebben bekeken.

Helpmij.nl wordt gerund door vrijwilligers en ook zij zijn het die de vragen beantwoorden. Wij streven er naar om zoveel mogelijk vragen op een zo juist mogelijke manier te beantwoorden. De manier waarop er op de gegeven antwoorden wordt gereageerd is daarin leidend voor de vervolg antwoorden.

De tip van de dag voor jou: Om een waardevolle reactie te ontvangen zal je de tijd welke de reagerende personen erin steken moeten waarderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan