netwerkkaart wel ingeschakeld, maar herkent geen netwerk (wireless)

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Vandaag heb ik 2 laptops van de mediamarkt aangeschaft. Beide indentiek. De ene pc herkent mijn draadloos netwerk wel, de onder niet.

Wireless netwerkkaart al een keer verwijdert uit apparaatbeheer. Wordt daarna weer netjes geinstalleerd. Geeft ook aan dat het apparaat goed werkt. Toch vindt ie nog steeds mijn netwerk niet (ook al staat ie er naast).

Blijft vreemd dat de andere laptop wel naar behoren werkt.

Kaart: Atheros AR5005G

Wie kan mij helpen?

Beiden XP SP II?
Verbinding ingeschakeld?

Kun je testen met andere netwerken?

JA, beide XP SP2.

De ene PC werkt dus wel gewoon op mijn wireless netwerk. Maar de andere niet. Die ene herkent zelf het netwerk van 2 huizen verderop.

Kan het zijn dat de PC wel de kaart herkent, maar dat deze niet zendt/ontvangt. Misschien is wel gewoon stuk.

Aan de instellingen kan het niet liggen. Die zijn op beide (dezelfde) PC's precies hetzelfde.

Ben helaas niet in de gelegenheid om op een ander netwerk te testen. De vaste LAN verbinding werkt overigens wel gewoon normaal.

Ben terug geweest bij Mediamarkt. Bleek dat je de wireless kaart aan/uit kan zetten met de toetscombinatie:

Fn+F1.

Opgelost dus!

duuren1974 zei:
Ben terug geweest bij Mediamarkt. Bleek dat je de wireless kaart aan/uit kan zetten met de toetscombinatie:

Fn+F1.

Opgelost dus!

Kijk, dat schiet op :p.

Zet je de vraag nog even op opgelost, rechtsonder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan