Netwerkkaart werkt niet meer na aansluiten nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosluis

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Ik heb een Asus GT630-2GD3 in mijn pc gehangen omdat mijn vorige videokaart het niet meer deed. De videokaart werkt alleen werkt mijn PCI netwerkkaart niet meer. Onvoldoende vrije bronnen zegt Windows. Het moederbord is een Biostar N68S+ met 1 pciE en 2 PCI sloten. Is hier een oplossing voor te vinden of moet ik een andere videokaart kopen? Heb al meerdere netwerkkaarten geprobeerd en steeds hetzelfde probleem. Als ik meer info moet plaatsen hoor ik het graag.

Zou de drivers van videokaart en netwerkkaart eens verwijderen en dan even register opschonen met ccleaner en dan opnieuw de kaarten installeren met de nieuwste drivers.

Heb ik ook al geprobeerd maar de netwerkkaart doet het nog steeds niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag mij af of in de bios de acpi op enabled staat want dat wijst Windows alles zelf toe en heeft ook virtuele irq's ter beschikking.
Kijk die eens na bij de Power Management Setup.

acpi staat op enabled. Daaronder staat de optie acpi suspend type. Staandaard staat het op S1(POS), ik heb ook de keuze uit S3 en S1&S3. Maakt niet uit wat ik kies, het werkt niet.

Die instellingen zijn voor de energiebeheer en maken niet uit.

Je kunt via apparaatbeheer en eigenschappen van de onderdelen zoals de videokaart en netwerkadapter zelf de irq 's en dma's toewijzen, zie je ook of het conflicten geeft als het adres al is gebruikt.

Overigens kun je via start, zoeken en msinf32 ook op zoeken welke onderdelen wat gebruikt qua die irq's en dma adressen.

Wel vreemd dat windows dat vind, het is iets uit de vorige eeuw toen er nog geen virtuele adressen in windows aangemaakt konden worden.

Bedankt voor al het meedenken. Ik snap alleen die msinf32 niet.

Bij de videokaart kan ik via de eigenschappen niks toewijzen volgens mij.

Sorry, het is "msinfo32.exe".

Maar bij netwerkkaart denkelijk wel al is hij niet gestart, kijk eens.

En heb je wel een uitgebreide lijst van de irq's indien je bij apparaatbeheer, beeld in het menu, bronnen op verbinding en irq kijkt?

Dit apparaat kan niet genoeg vrije bronnen vinden om te gebruiken. Dit staat bij de eigenschappen/bronnen van de netwerkkaart. Ik kan hier verder niets kiezen.

Ja een hele uitgebreide lijst.

Bios update gedaan maar ook zonder resultaat. Ik snap er helemaal niks meer van.

Je zou wel iets kunnen proberen indien er een onboard videokaart (in de cpu of chipset) aanwezig is, insteekkaart eruit, kijken of de lan weer werkt, de lanadapter deïnstalleren en na uitzetten de videokaart opnieuw plaatsen.
Miss moet het in de bios steeds worden veranderd, bij de nieuwere moederborden is het geen autosense maar dat weet ik niet, jij wel.:)
Opstarten en nu zal de videokaart wel werken en zal windows de lankaart willen installeren, gebruik dan de drivers van de lankaart zelf, die is wel te vinden bij de fabrikant ervan.

Daar gaan we weer ;)

Ik heb de videokaart verwijderd uit het slot en de onboard videokaart gebruikt. Wat schetst mijn verbazing, de netwerkkaart werkt nu ook niet. Ik heb alle drivers van de insteek videokaart verwijderd. De onboard video geinstalleerd maar niks helpt. Als ik de sturprogramma's van de netwerkkaart verwijder en ik start Windows 7 opnieuw op dan installeert Windows steeds de netwerkkaart uit zich zelf.

Ik heb ook nog eens naar dat msinfo32.exe gekeken en daar zie ik het volgende:

IRQ10: Draadloze netwerkadapter Atheros AR5005GS
IRQ10: NVIDIA Nforce PCI System Management

Gaat het daar fout?

Dat is de irq delen, als het niet in het rood wordt weergegeven.

Zonder netwerkkaart maar met nieuwe videokaart opstarten en deze laten werken en dan de netwerkkaart erin zetten al geprobeerd?
En bij die netwerkkaart, merk en type weet ik niet, de chip zal van Altheros zijn, zit geen driver cd bij die je kunt installeren?

Sorry weinig tijd gehad om verder te testen. Ik zal nog eens zoeken naar een driver cd. Blijf het raar vinden. Misschien dat ik de hele pc maar eens opnieuw moet installeren.

Computer helemaal opnieuw geinstalleerd maar werkt nog steeds niet. Ik denk dat ik maar eens moet gaan kijken voor een andere videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan