Netwerkkaart werkt niet zoals ik graag wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

milkywaay

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Hoi, ik heb gisteren een nieuwe pc gekregen, een Acer Aspire Predator G7200 Ranger.

Het probleem was dat er geen draadloze netwerkkaart inzat dus wat hebben we vandaag gedaan? Naar de winkel om een netwerkkaart.

Wanneer we de kaart installeerden kwam er een melding dat er draadloze netwerkverbindingen beschikbaar waren geen probleem dus?

Het probleem dat ik nu heb is dat wanneer ik op het netwerk probeer te verbinden en de verbindingsleutel ingeef zegt de pc dat hij geen verbinding kan maken.

Terwijl met onze andere pc's dit wel lukt met dezelfde sleutel.

Iemand raad?

HEb je de drivers geïnstalleerd? En heb je al geprobeert om een andere encscriptie zoals wpa/wpa2 te veranderen. Soms wil dat nog wel eens de oplossing zijn.

HEb je de drivers geïnstalleerd? En heb je al geprobeert om een andere encscriptie zoals wpa/wpa2 te veranderen. Soms wil dat nog wel eens de oplossing zijn.

Die vraag over de drivers is onzin, want er wordt namelijk al wél een draadloos netwerk gevonden, dus die kaart 'werkt' gewoon.
Het feit dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de router is een goed teken .... want dan is de zaak goed beveiligd.
De oorzaak kan meervoudig zijn.
@Swallav stelt dat het slechts om de wpa/wpa2 zou gaan, maar er kan ook mac-filtering zijn ingesteld.
Bovendien is zijn advies om de encryptie-sleutel (het is dus geen enscriptie, maar encryptie) te veranderen onzin, want als je die sleutel weet, werkt hij natuurlijk ook voor je nieuwe pc/netwerkkaart.
Je moet dus kijken naar de beveiligingsinstellingen op de router om dat uit te vissen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, ik zal een paar dingen uitproberen :thumb:

Die vraag over de drivers is onzin, want er wordt namelijk al wél een draadloos netwerk gevonden, dus die kaart 'werkt' gewoon.
Het feit dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de router is een goed teken .... want dan is de zaak goed beveiligd.
De oorzaak kan meervoudig zijn.
@Swallav stelt dat het slechts om de wpa/wpa2 zou gaan, maar er kan ook mac-filtering zijn ingesteld.
Bovendien is zijn advies om de encryptie-sleutel (het is dus geen enscriptie, maar encryptie) te veranderen onzin, want als je die sleutel weet, werkt hij natuurlijk ook voor je nieuwe pc/netwerkkaart.
Je moet dus kijken naar de beveiligingsinstellingen op de router om dat uit te vissen.

Als Mac filtering is ingeschakelt zie je het netwerk niet. En geen verbinding kunnen maken is GEEN garantie voor de beveiliging. Als jij beveiligt bent met WEP en je probeert encryptie van WPA2 dan kan je echt geen verbinding maken terwijl iemand de er enigszins verstand van heeft en het doel jouw netwerk te gebruiken er binnen 5 minuten op kan (airocrack). Dan nog even die drivers, ik heb geen idee of dit ook geld voor windows maar bij ubuntu kan het best zijn dat je netwerken ziet maar geen verbinding kan maken. Nu weer ontopic. Als je WPA (2) gebruikt, heb je wel AES, TKIP of AES + TKIP goed ingesteld. Dus op je router bijv. TKIP en je pc TKIP?

Ik zou het niet weten of dat al goed staat :confused:

waar kan ik dat zien en/of aanpassen?

Uhm ik ben daarnet naar onze router gaan kijken en vooraan op de router zie ik pc 1, pc2, Pc3 en pc 4 staan.

We hebben wel al 4 pc's die aangesloten zijn op het netwerk (ze staan wel niet allemaal aan) kan het soms zijn dat de router me er niet op laat omdat er bv max 4 pc's op kunnen?

en is het dan mogelijk om bv 1 pc eraf te halen ofzo om toch mijn nieuwe erop te laten?

@milkywaay,

Swallav gaat jou helemaal van je probleem afhelpen ..... :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan