Netwerkkaart werkt niet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartie

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Hallo allemaal,
Vrienden van me hebben vandaag een ADSL pakket binnengekregen.
Ze hebben winXp pro, PIII 450,256Mz geheugenSDram.
In het pakket zat een KPN-ethernet modem, Thomson Speedtouch. Met alle toebehoren, splitter, bekabeling etc.
Netwerkkaart van 3Com, met de nieuwste drivers geinstalleerd.
Nu had hij het modem al geinstalleerd, want alle lampjes geven groen aan, dus volgens mij goed.
Alleen de netwerkkaart geeft bij de netwerkverbindingen geen IP-adres aan, geen subnetmasker etc. het zijn allemaal nullen. Al eens geprobeerd de gegevens met de hand in te voeren bij de alternatieve configuratie in de eigenschappen van de TCP/IP instellingen maar tot op heden nog geen resultaat, de nullen blijven, net of de kaart niet werkt.
Wie o wie heeft hier enkele tips??

alvast bedankt.

Ps. ik moet nu werken, dus kan niet eerder dan morgenvroeg weer kijken op helpmij.

Groetjes Bartie.

bedoel je als je ip van modem invoert dit nie blijft staan ? dus in je tcp/ip settings vul je 10.0.0.150 in en later is dat weg ?

Netwerkkaart goed geinstalleerd? Geen uitroeptekens in apparaatbeheer? Al aangesloten op adsl (account geactiveerd bij de provider?)

reactie op frogger: ja, handmatig de gegevens ingevoerd bij eigenschappen TCP/IP-->alternatieve configuratie

Ip-adres 10.0.0.150
Subnet 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.138

Na hier op Ok geklikt te hebben en dan de status van de netwerkverbinding te hebben bekeken zijn bovenstaande zaken weer allemaal nullen, de gegevens blijven niet staan.
De netwerkkaart die gebruikt wordt(3Com) werkt wel op mijn pc. Gebruikte die voor verbinding met tweede pc. Internet heb ik via de onboard netwerkkaart van mijn mobo.

Mario.: ja de ADSL verbinding is door KPN als gereed zijnde bevestigd. Het probleem hier is de communicatie PC,netwerkkaart en de modem. Eigenlijk wel vreemd volgens mij dat de modem wel helemaal paraat is, alle groene lampjes branden, dit gebeurde bij mij zelf pas nadat ik de set-up via de cd-rom van KPN had uitgevoerd. Dus je zou denken dat er communicatie geweest is tussen modem en pc. Ze hadden nog wel de gegevens van de vorige internetverbinding(alwaysacces(de slak)) in de internetopties staan, die heb ik verwijderd. Misschien daar wel misgegaan?

Kan je wel in het modem komen, type in je adresbalk

10.0.0.138 hiermee kom je in de speedtouch.

start>uitvoeren>cmd>ipconfig

als je kijkt naar je ipconfig wat staat hier als ip adres en standaardgateway

groetjes speedtouch

Laatst bewerkt:
nee, ik kan ook niet in het modem komen, communicatie pc en modem lukt niet. Maar ze belden net dat ze er alles afgehaald hadden(geformateeerd dus en of ik het er ff weer op wilde zetten), misschien vanuit een schone installatie werkt alles in een keer goed.
In ieder geval allen bedankt voor het meedenken.

Groetjes Bartie.:thumb: :o

Bartie.

Als je xp opnieuw installeer zorg dan voor dat je service pack 1 erbij zet de drivers van de ethernetkaart installeer.

Deze ervaring heb ik bij mij, als ik de drivers na service pack 1 wil installeren lukt dit niet.

groetjes speedtouch

bedankt voor de tip,
maar we hebben alles er opnieuw opgezet en alles werkte meteen naar behoren:D ,dus is het probleem de wereld uit. In ieder geval iedereen op helpmij bedankt voor het meedenken.

groetjes Bartie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan