Netwerkkaart werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Ik heb een Toshiba Tecra S5 waar men onlangs een nieuw moederbord heeft ingebouwd wegens een defect. Sindsdien zijn er problemen met de netwerkkaart. Draadloos netwerk doet het uitstekend maar thuis werk ik altijd met een een netwerkkabel omwille van de snelheid.
Ik heb de LAN-driver geüpdated maar het probleem blijft.
Bij de systeemeigenschappen staat Intel(R) 82566MM Gigabit Network Connection met een geel symbool met uitroepteken. Als ik rechtsklik en de eigenschappen bekijk, lees ik 'Dit apparaat start niet (Code 10)'.
Ik heb ook al op de site van Intel een nieuwe driver gedownload maar het probleem blijft.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Nieuw ingebouwd moederbord wat niet werkt? Garantie! terug naar moederbordenwinkel

Ron

Dat moederbord is vervangen door Toshiba zelf.
Alles werkt perfect behalve die LAN-kaart.

Dit is mijn 3e Toshiba en de Tecra S5 is best wel een goed toestel (mag ook wel want die kost ong 1500 euro). Alleen heb ik dit keer blijkbaar pech want men heeft al twee keer het moederbord moeten vervangen. Binnenkort heb ik deze laptop 3 jaar en dan houdt de garantie op.

Foute code 10 is een fout in de registry (meestal). Dus als je bijv een andere besturing systeem zou opstarten dan doe hij het prima. Kijk anders even met CCleaner maar ik ben persoonlijk geen fan daar van.

Ik weet geen simpelere oplossing dan de computer opnieuw te instaleren want als het daarna nog steeds is, dan is de moederboord nog steeds kapot. Zo en zo zou de computer toch meestal opnieuw geinstalleerd worden want de OEM Licentie van windows krijgt de hik en denkt dat het in een andere computer zit.

Bedankt voor de tip. CCleaner heb ik even laten zoeken naar registerfouten maar dat levert geen bruikbaar resultaat op. Zijn er nog andere manier om het register op te ruimen?
Misschien zal de beste oplossing zijn om het besturingssysteem opnieuw te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan