Netwerkkaart werkt soms wel, soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi

ik heb een draadloos netwerkkaartje in mijn pc zitten, en deze werkt soms wel en soms niet. Het is een Marvell Libertas 802.11b/g Wireless LAN Client Adapter.

als ik bijvoorbeeld de pc opstart, kan het zijn dat hij gewoon doet, geen probleem dus, maar soms doet hij het niet, en geeft hij bij apparaatbeheer de foutcode 10, Apparaat start niet. Er zit een mooi lichtje op de netwerkkaart, en deze is dan ook niet aan...

ik heb 'NETGEAR WG511v2 wireless PC card' geinstalleerd, wat hier volgens andere forums de drivers voor zou moeten zijn.

Ik gebruik Windows Vista. In Windows XP doet hij het wel, en ik moet eerlijk bekennen dat in de handleiding onder ondersteunde OS Vista niet bij staat.... toch doet hij het soms wel..

Wie kan mij hiermee helpen?

weet niemand hier een antwoord op? want het is natuurlijk ongelooflijk iritant:confused:

dus hij zit al in vista.. ok.. hoe installeer ik deze driver dan?:o:)

Dat zou automatisch moeten gaan bij het installeren van Vista...

Probeer eens die NetGear software te vwrijderen, dan in apparaatbeheer de Maxwell verwijderen, opnieuw opstarten en kijken of Vista het kaartje vindt en installeert (is je Vista wel helemaal up-to-date????)

ik heb netgear verwijderd, en in apparaatbeheer de netwerkkaart verwijderd..

nu startte ik opnieuw op, krijg ik het volgende bericht:

Code:
Het stuurprogramma voor het apparaat is niet geïnstalleerd

Neem contact op met de fabrikant op van het apparaat voor hulp bij de installatie
Marvell Libertas 802.11b/g Wireless LAN Client Mislukt
Adapter #2

dus nu helemaal geen internet meer, zit nu achter (of voor, wat jij wil:p) een laptop..:P

[edit] en vista is wel up-to-date lijkt me.. hij installeert bijna elke dag wel een update als ik mijn pc afsluit..

Laatst bewerkt:
gedaan..

het is een self-extract bestandje, mooi en wel uitgepakt enzo.. dan krijg je 3 mappen:
- Doc
- Inf
- Utils

in doc staat een pdf bestandje met wat er allemaal veranderd is met de nieuwe versie,
in inf staan 3 mappen win98, winme, winxp_2k, waar setupgegevens staan,
in utils staat een setup wat een programmaatje installeert, maar geen driver.

Ik heb via apparaatbeheer bij de adapter het stuurprogramma bijgewerkt, met als bestand mrv8335.inf

dan krijg ik dit:

Code:
Er is tijdens de installatie.......probleem opgetreden

(...)

Het stuurprogramma kan niet worden geinstalleerd omdat het bestand niet digitaal is ondertekend of niet op de juiste manier is ondertekent. Neem contact op.....

Tsja, dan houdt mijn wijsheid helaas op, wanneer er geen Vista drivers zijn en compatibiliteitsmodus werk ook niet...

ok weeeiiirrdd (raaaaaaar :P)

pc opnieuw opgestart, stonden er rechtsonderin die 2 pc'tjes met zo'n kruisje. rechtsgeklikt, toen zag hij ineens wél netwerken enzo.. netwerksleutel ingevoerd, en hij doet het gewoon.. :D:D

nu maar hopen dat hij blijft werken, ook nadat ik hem opnieuw opstart (doe ik vandaag niet meer,, dan weet ik zeker dat hij blijft doen) :D

je hoort nog wel of hij het blijft doen!!

bedankt!!! :thumb::thumb::D:D

Na een tijdje nog steeds dezelfde fout gehad. Toch maar weer XP geinstalleerd. Nu SP1 er aan komt heb ik Vista weer geinstalleerd, en ben ik nog maar eens op zoek gegaan naar drivers voor het kaartje. Ik zag dat je ergens andere drivers kon gebruiken, en dat er speciale drivers nodig zijn voor pc's met geheugen groter dan 2 gig. Ik heb deze geinstalleerd, en alle problemen zijn weg! :D

(Hier heb ik de drivers gevonden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan