Netwerkkaart wil niet (meer)werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Heb in een (oude)laptop insteek netwerkkaart Xircom.
Heeft steeds gewerkt. Even eldersd in huis gebruikt met draadloos en nu weer teruggezet. Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. in App. beheer geen uitroepteken werkt correct maar zelfs rode lampje werkt niet. Wat kan ik hier nog aan onderzoeken ?
Btw OS in Win XP Prof en heb zowel de drivers van XP als van Xircom gebruikt geen verschil.

Als het lampje niet werkt worden de drivers niet aangestuurd.

Haal de kaart er even uit en kijk of hier tussen de contacten vuil zit , plaats hem daarna weer terug.

mogenlijk is dit de oorzaak.

Verwijder hem uit het apparaatbeheer en start de laptop opnieuw op.

Installeer de drivers indien nodig opnieuw.

groetjes speedtouch

Speedtouch, dank voor je reactie. Buiten het schoonmaken heb ik alles al geprobeerd maar goed nog een keer overnieuw begonnen. Maar het werkt niet. Raar vind ik dat in App. beheer geen foutmeldingen staat terwijl het rodelampje toch niet werkt.
Ook heb ik de netwerk kabel al vernaderd en een andere gebruikt en ook de huidige kabel op een andere laptop en die doet het wel dus aan de kabel ligt het niet.
Nog ideeen ? Zo niet dan maar een draadloos kaartje erbij kopen.

Frans ,

Heeft windows gereageerd na het opnieuw opstarten, dat hij nieuwe hardware heeft gevonden.

Als je eerst de hardware had verwijderd in apparaatbeheer ,zou hij met deze melding moeten komen , zodat hij de drivers kan installeren.

groetjes speedtouch

Speedtocuh, ja dat doe ie allemaal zegt dat ie nieuwe hardware heeft gevonden met naam en toenaam maar werken ho maar.
Zal eens vragen of iemand anders deze ij een PC kan steken om te testen of zo.

Ik wacht rustig af ,

Als je de laptop opstart zie je dan ook niets branden , al is het maar eventjes.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan