netwerkkaart word wel herkend maar niet gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferryy

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
hallo allemaal,

Ik heb een laptop met XP professional en een Intel PRO/Wireless 2200G netwerk kaart
Het probleem is dat ik geen draadloze netwerken kan vinden. Ik heb meerdere dingen geprobeerd, onder andere de software van Intel geinstalleerd "Wireless WiFi Connection Utility".
Deze zegt dat de hardware schakelaar op mijn laptop uit staat, dit is niet zo, het lampje brand als ik hem aandruk, waarna ik een geluidje van windows hoor dat er hardware wordt aangesloten. de hardware word dus wel herkend maar dit komt blijkbaar niet door bij de Wifi connection software (ook niet bij de Wifi software van windows zelf).

Weet iemand waar het probleem zit??

Ferryy

Klinkt alsof je antenne van de netwerk kaart kapot is, maar het kan ook wat anders zijn..

Probeer op www.intel.com de nieuwste driver te vinden voor de wireless kaart
(je kan zelfs intel automatisch laten zoekn)
Of toets ff in cmd. netsh winsock reset catalog & netsh int ip reset c:\log.txt om zo al je netwerk instellingen te resetten en Internet Protocol opnieuw "installeren"

Maar alsnog klinkt et alsof je antenne kaduuk is.

Groeten Mieremet.

"There is nothing a CheckDisk Won't Fix"

ik heb al de nieuwste driver geinstalleerd, zonder succes.
het lijkt mij dat als de antenne kapot zou zijn dat de software van intel nog wel herkent dat de schakelaar op aan staat, of controleert hij ook echt of er een signaal word afgegeven? als het niet aan de antenne zou liggen vraag ik me af waar het wel aan kan liggen.

Ik heb de tweede manier uitgeprobeert en moet nu de pc even restarten, dus ik ga dat nu even doen.

*EDIT* nop, dat had ook geen effect.

Gr. Ferry

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan