Netwerkkaart wordt niet herkend na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENCD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Hoi!

Ik zit de laatste weken met een probleem dat van kwaad naar erger gaat.
Ik zit met een netwerkkaart van Ralink RT2500USB om precies te zijn, dit is voor draadloos internet, en zit volledig ingebouwd in de PC (het is dus geen usb-stickje o.i.d. zoals de naam misschien doet vermoeden)

M'n PC (medion) is intussen een goeie 4 jaar oud, en ik heb nooit problemen gehad, maar nu dus wel...

Het probleem:

Als ik mijn computer opstart herkent hij m'n netwerkkaart(?) niet. Of toch, hij herkent de draadloosinternet-component van RaLink niet.
Herstart ik hem opnieuw, is het probleem van de baan, en werkt hij perfect bij het opstarten, en kan ik terug op het internet zonder enige andere problemen. Het is dus ook niet dat hij plots stopt met werken.

Stilaan moest ik m'n pc steeds vaker opnieuw heropstarten opdat m'n computer RaLink zou herkennen, en nu mag ik van geluk spreken dat hij aanspringt na 6 keer heropstarten.

Wat ik zelf al heb gedaan:
Drivers van RaLink geupdate (van de RaLink website)
Drivers van RaLink terug gedowngrade naar de oorspronkelijke driver(van medion-site), en terug geupdate.
Zonder resultaat.

Bij "Apparaatbeheer" ben ik ook eens gaan kijken;
Als hij niet werkt, staat er bij m'n USBapparaten een item "Onbekend apparaat"-> dat is ie dus.
En bij netwerkadapters staan er dan nog 3 werkende componenten.

Als hij wel werkt, staat bij netwerkadapters ook mijn 4e component (ik kan nu even niet meer op de naam komen).

Alle hardware in de computer is goed aangesloten, ook alle kaarten binnenin

Kort samengevat, ik heb geen idee meer of het nu een software, al dan niet een hardware probleem is?

Kan iemand mij hier mee helpen a.u.b? Ik ben bijna ten einde raad:shocked:

Alvast bedankt!

Grtz

Morgen/vanavond kan ik nog voor enkele screenshots zorgen, maar die heb ik nu niet bij me.

Edit: Screenshots:
does_not_exist.JPG

werkt_niet.JPG

werkt_niet_verborgen%20stuff.JPG

Laatst bewerkt:
Hoi,

Er is een conflict door alle drivers die inmiddels aanwezig zijn.
Je moet alles wat met die netwerkkaart te maken heeft verwijderen uit je hardware-overzicht. Dus ook de evt. 'wel werkende'
Als wordt gevraagd of ook de bijbehorende software te verwijderen bevestig je dit, want alle 'meuk' moet er af !!
Nadat je de pc opnieuw start, wordt de netwerkkaart weer gedetecteerd.
Er wordt gevraagd om de lokatie van het stuurprogramma.
Dat staat op de bij je Medion bijgeleverde Support & Driver - cd.
Zorg dus dat je die bij de hand hebt.

Laatst bewerkt:
Er is een conflict door alle drivers die inmiddels aanwezig zijn.

Maar het probleem is vorige week ontstaan voor ik aan m'n drivers ben beginnen prutsen, ik ben pas m'n drivers beginnen updaten toen bleek dat het probleem aanwezig bleef.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan