Netwerkkaart wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
(niet mijn PC)

SWEEX LANCARDPCI 10/100 MBIT lancard.

----

Hij deed het "half", toen heb ik systeemherstel gedaan en was 'ie hem kwijt. In een andere XP Pro hetzelfde gedaan, dat is goed gegaan. Alleen deze PC herkent hem niet meer! Hoe los ik dit nou op? Hij staat zelfs niet tussen apparaatbeheer.

Deze foutmelding krijg ik als ik de installatiediskette gebruik:
attachment.php

Bijlagen

• netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 106
Staat BIOS nog wel op P&P ?

Uuuh, volgens mij wel... Waar vind ik dat precies? Ik keek net al even en PCI "dingen" staan op enabled en automatic volgens mij.

Ik zal die P&P nog eens bekijken. En ook in Windows...

BIOS > PnP/PCI configurations

PNP OS Installed

Die moet op Yes staan of je moet handmatig een IRQ toewijzen.

Staat op yes, de IRQ's op auto.

Forde update ESCD staat op disabled.

Jup, al gedaan. Hielp niet.

Ik heb het herstelpunt ongedaan gemaakt en nu werkt 'ie weer. Alleen... Ik wil dus dmv. cross-cable netwerkje aanleggen, heb net zoals de vorige keer namen gegeven, werkgroep, netwerkkaart IP opgegeven alleen het werkt weer niet.

De PC waar ik nu over spreek kan zelf niet via //Mijn netwerklocaties//volledig netwerk//etc.// zijn eigen werkgroep betreden.

De andere XP PC (:D) kan wel in MSHOME komen maar ziet de andere PC niet. Elkaar pingen lukt ook niet.

Is het nu nog een hardware probleem (zijn nieuwe netwerkkaarten, naar lokaal IP pingen werkt) of wederom softwarematig (en andere topic of sectie)?

Pingen naar 127.0.0.1 werkt wel?

Deinstalleer anders tcp/ip etc en installeer het opnieuw

Heb je het kabeltje al een vaker gebruikt? Is het zeker een cross?

Kabel is ook nieuw, is zeker een cross (teminste, zelfde als die ik heb en mijne werkt nu wel).

Bedoel je dat jouw kabel wel werkt tussen beide pc's?

Mocht je het niet bedoelen... heb je jouw kabel al eens gebruikt?

Dat mijn systeempje wel werkt, dat bedoel ik. Op dezelfde manier.

Nee, niet geprobeerd, is wat lastig... Ik zal even kijken :).

XP PC 1 (zeg maar de gene waar ut niet werkt, de oude PC) zegt dat het een 10 MBit lanverbinding is en de andere PC geeft een 100 MBit aan.

Kijk eens of je bij die kaart de verbindingssnelheid op automatisch kan zetten en eventueel bij die andere kaart ook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan