Netwerkkaart wordt niet herkend ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vegeta28

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Goedenmorgen heren, dames,

Nadat ik de laptop (ibm a30) dichtgeklapt had om de deurbel te beantwoorden...stormde mijn nichtje de kamer binnen om met de laptop te "spelen". Nadat ik van de schrik bekomen was en de laptop het gewoon deed, het enige wat zij deed was met de muis spelen, brandde er geen lichtjes meer op mijn tornado 121 netwerkkaart. Het gekke is wat ik ook probeer...xp en de laptop herkent helemaal geen hardware...ook niet na het handmatig toevoegen van de kaart (code 10/start niet). Ik heb zelfs een nieuwe kaart gekocht, sweex lw051....maar ook dat mocht niet baten....helluuuup.....wie het weet mag het zeggen....

Bij voorbaat dank,

Ab

netwerk kaart eens helemaal verwijderen in apparaten beheer.
start de laptop dan weer op.

FF de Functie toets [FN} ingedrukt houden en de toets met het teken dat lijkt op van die schotel antenne. Zit meestal onder een F-toets.
Anders even kijken of er een knop zit die ervoor zorgt dat de wireless kaart aan of uit geschakeld kan worden.

Heb al eerder alles uit apparatenbeheer verwijderd...geen succes. Wat betreft het tekentje van de schotelantenne.. staat niet op mijn laptop...wel de fn functie...helaas ook bijna van alles geprobeerd...geen succes.....ik word er knetter van...wie kan mij verder helpen pls ?

Groetjes,

Ab

Doe de bios eens "reset data configuration" dan moet ie inedregeval alle hardware opnieuw plaatsen en toekennen zodat eventuele conflicten weg zijn .
Of is je firewall de kwade geest deze ff uitzetten om te kijken of je dan wel vebinding krijgt.

Doe de bios eens "reset data configuration" dan moet ie inedregeval alle hardware opnieuw plaatsen en toekennen zodat eventuele conflicten weg zijn .
Of is je firewall de kwade geest deze ff uitzetten om te kijken of je dan wel vebinding krijgt.

Is dat hetzelfde als reset data default?

Denk het wel het is de bedoeling dat je heel de configuratie in de bios reset en later weer optimaliseert. Hier wordt dan voor gezorgd dat de irq en dma etc opnieuw door de bios wordt toegekend aan de hardware en daardoor voor windows weer goed wordt aangegeven.

Denk het wel het is de bedoeling dat je heel de configuratie in de bios reset en later weer optimaliseert. Hier wordt dan voor gezorgd dat de irq en dma etc opnieuw door de bios wordt toegekend aan de hardware en daardoor voor windows weer goed wordt aangegeven.

Ok man dank je wel. Ik ben echter geen held hierin en ben bang dat ik iets verkeerds doe. Op hoop van zegen dan maar....

Wat ik me nu pas realiseer is dat op het moment ik de pccard in de gleuf stop, het als een videocontroller gelezen wordt...videocontroller vga compatibel ??

Heeft dit er iets mee te maken of ijl ik maar wat?

Groet,

Ab

Gaan we achter komen.
Apparat beheer openen en ff het plusje van de verdachte ...videocontroller vga compatibel
(plusje openen van de vga controllers) dan kaart verwijderen en kijken welke er verdwijnt in de lijst. Dan weer terug steken kijken of de verdachte weer terugkomt dan selecteren en met rechtermuisklik installatie ongedaan klikken.
Dan kaart verwijderen pc ff voor de zekerheid opnieuw opstarten en dan opnieuw installeren als netwerkkaartje!

Gaan we achter komen.
Apparat beheer openen en ff het plusje van de verdachte ...videocontroller vga compatibel
(plusje openen van de vga controllers) dan kaart verwijderen en kijken welke er verdwijnt in de lijst. Dan weer terug steken kijken of de verdachte weer terugkomt dan selecteren en met rechtermuisklik installatie ongedaan klikken.
Dan kaart verwijderen pc ff voor de zekerheid opnieuw opstarten en dan opnieuw installeren als netwerkkaartje!

Heb ik gedaan..sterker nog al steek ik het netwerkkaartje niet in de gleuf dan nog geeft hij aan: "nieuwe hardware gevonden videocontroller vga compatibel" aan. Ik word echt gek....ik sta op het punt om in de bios alles op default te zetten maar ik ben bang dat ik de laptop daarna kan weggooien.

Groet,
Ab

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan