Netwerkkaart ziet de kabel niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
1.182
Ik heb geen flauw idee waar mijn vraag hoort, dus ik post hem hier maar.

Nog geen uur terug ben ik geholpen met het vinden en installeren van mijn netwerkkaart op mijn oude PC.
Nu wil ik mijn nieuwe en de oude met elkaar verbinden en in een simpel netwerkje zetten, maar ik heb een probleem.
De nieuwe PC (WinXP) zegt dat er geen kabel in het netwerkkaartje zit, terwijl dat wel zo is.
Of dat op mijn oude PC (Win98) ook zo is weet ik niet.
Nu dacht ik, misschien ligt het aan de UTP-kabel, dus ik heb hem even vervangen door precies zo'n kabel als die bij onze router zat.
Dat gaf geen verschil, hij zij nog steeds dat er geen kabel inzat.
Wie weet wat dit kan zijn?
Mijn nieuwe PC heeft een VIA VT6105 netwerkkaart onboard en mijn oude een Intel 82550 PRO/100(B) PCI
 
reboot de router eens door de stroomkabel 5 min los te maken.
Heb je daarna dan nog geen verbinding?
 
Ik heb de computers rechtstreeks op elkaar aangesloten, ik heb er geen router tussen.
Ik heb om te controleren of het aan de kabel lag alleen de kabel die bij de router zat gebruikt.
 
nu wordt het duidelijk, daarvoor moet je een crossover kabel hebben, daarbij zijn de aansluiting van de bedrading anders dan een gewone utp kabel.
 
ik heb zo'n kabel
1151500104.jpg
.
Die is dus niet goed?
 
klopt, als je een crossoverkabel er naast legt en vergelijkt de stekkertjes, zie je een andere kleurvolgorde. kijk of je buurman of vriend evt zo'n kabeltje heeft liggen.
 
Jammer, ik zal eens kijken of ik aan zo'n kabel kan komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan