netwerkkaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik heb zojuist mijn netwerkkaart vervangen omdat ik geen internet verbinding meer had. Ik draai met 2 pc's achter een edimax BR 6104 router. 1 pc draaide naar behoren met internet. De andere kwam het net niet meer op.
Vervolgens heb ik nu een 3 com netwerkkaart in de pc geplaatst en ik ben weer online. Echter op mijn router brandt het lampje Lan port 10Mbps. Met de oude kaart brandde het lampje: 100Mbs.
Houdt dit in dat deze netwerkkaart langzamer is? De verbindingssnelheid is wel trager dan voorheen.
Heeft iemand een idee?
Niek.

Van je snelheid mbt tot internet zul je er waarschijnlijk niks van merken (tenzij je meedoet aan de test van @home met 100 Mbit internet).
De verbinding met je andere computer en de router zal wel met een factor 8 zijn afgenomen.

10 is langzamer dan 100.
Je hebt waarschijnlijk een oudere netwerkkaart er in gezet.
Tegenwoordig zijn de kaarten 10/100 en niet echt duur meer.

mzzl.

kan ik die waarde uit het systeem toveren om er zeker van te zijn dat het een 10Mbs betreft?
Anders ga ik morgen even een ander kaartje kopen.

Ik denk dat je wel op je switch lampje kunt vertrouwen, maar anders kun je even naar het type netwerkkaart kijken en die op de site van 3com opzoeken, kan zijn dat je nog drivers moet installeren.

Een nieuwe (niet 3com) hoeft idd helemaal niet duur meer te zijn (nieuw +- €7,00).

Bassie,
bedankt, de router zal inderdaad net liegen denk ik,
de prijs van zo'n kaart zijn de kosten niet. Ik ben in ieder geval blij dat ik weer even, zij het wat trager kan internetten.
Probleem dus opgelost en weer wat geleerd.
een ieder bedankt voor de adviezen.
Ik ga de vraag op opgelost zetten.
groet, Niek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan