Netwerkkaart...

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorss

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Ik wil een netwerkkaart install, maar als ik daar klaar mee ben en de cd-rom van m'n isp laat draaien zegt ie dat er geen netwerkkaart in het systeem gevonden is...

Ik probeerde nog 3 andere kaarten ( welke op een andere PC wel goed draaien)
Op de netwerk kaart bran d een groen en rood lampje tegelijk...:(

Iemand die deze fout herkend? :confused:

Even in veilige modus opstarten je pc, druk tijdens booten herhaaldelijk op F8, en kies Windows veilige modus, ga via Start Instellingen naar configuratiescherm, kies Systeem en ga apparaatbeheer in. Gooi alle Netwerkadapters weg, reboot je pc en start normaal op. Doe je floppy, met drivers voor je netwerkkaart erin, of als je een standaard kaartje hebt laat je gewoon Xp het werk doen. Als het goed is installeer je zo goed.

enHallo Dick en lamegamer:D

Bedank voor jullie raad! maar nothing works.

Ik heb 10 goede netwerkkaarten in ELK slot geprobeerd.

Het lijkt wel of alle PCI sloten niet werken!?

Ook heb ik enkele (nieuwe) RJ kabels geprobeert maar ook dat veranderde niets...

Als ik de ISP software wil installeren zegt de software dat er geen netwerkkaart is geinstalleerd is, terwijl ik hier zo langzamerhand tot m'n knieen in de netwerkadapters sta:)

Oja, deze pc is de 3e PC in een netwerk OS; Win98se
De hooft PC draait WinXP prof
De tweede WinME
De derde dus Win98se
De eerste en de tweede hebben wel verbinding met het net. D.M.V een router.
Dan zit ik nu waarschijnlijk ook in een verkeerde treat...

Laatst bewerkt:
O sorry. Geen hub. Ben niet thuis in de wereld van routers.

Wordt de netwerkkaart wel gezien in Apparaatbeheer?

Ga na het inbouwen van de kaart eens je bios in naar PCI/PNP configuration en zet daar reset configuration data eens op enabled. Dit zorgt ervoor dat alle IRQ's opnieuw worden toegwezen.

Hoi Ron

Het PnP/PCI bios van deze pc ziet er zo uit;

PNP/PCI

PNP OS INSTALLED NO

Force Update ESCD Disabled

Resources Controlled By Auto(ESCD)
x IRQ Resources Pres Enter
xDMA Resources Pres Enter
xMemory Resources Pres enter

PCI/VGA Palette Snoop Disabled
Assign IRQ For VGA Enabled
Assign IRQ For USB Enabled
P IRQ-0 Use IRQ No. Auto
P IRQ-1 Use IRQ No. Auto
P IRQ-2 Use IRQ No. Auto
P IRQ-3 Use IRQ No. Auto

:D Bij jou heet het dus niet PCI/PNP configuration en zet daar reset configuration data maar Force Update ESCD Disabled Zet die dus op enabled. Je zal zien dat deze na een herstart weer op disabled staat, hij verdeeld de IRQ's eenmalig opnieuw.

Ik heb de wijziging in het bios gemaakt, maar het kreng blijft de netwkaart weigeren.

Nu komt het apparaat met de klacht dat hij het stuur prog niet kan vinden.

"Er is een probleem opgetreden tijdens de installatie van het stuurprogramma voor dit apparaat
Foutcode 16

De kaart is een; SMC EZ 10/100 PCI WOL

Van Compaq, De PC van mij die XP draait (met dezelfde kaart) herkent hem direct...

Vandaag is het dan zover dat de PC de netwerkkaart fysiek herkent bij het opstarten.
Maar nu weigert ie het stuurprog te installeren, ik heb een install diskette van de kaart dus die moet goed zijn.
Mocht deze beschadigd zijn dan heb ik er nog diverse andere o.a van de "driverguide"
Bij elk stuur prog wat ik aangeef (welke zeker goed is)zegt de PC het stuurprog niet te kunnen vinden, of het nu op cd-rom staat of op a:/ of dat ik een map/pad aangeef.....:mad:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan