netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie7

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
Ik heb adsl internet op één computer met een usb modem.Ik wil nu ook een andere computer op het internet aansluiten en zou daarvoor een ethernet modem aanschaffen. Ik lees nu dat ik dan ook een netwerkkaart nodig heb in beide computers, wat is een netwerkkaart eigenlijk? Is dit iets wat je in de computer moet inbouwen of zit dit er altijd in? In één van de computers vind ik bij netwerkverbindingen wel iets over een netwerkkaart maar bij de andere niet. Als dit iets is wat je moet inbouwen, kan je dit zelf en zit daar ook een poortje aan om een kabel aan te sluiten. Of is het sowieso veiliger dit te laten installeren? Beide computers werken met Windows XP

je kan ook internet delen op de pc waarop nu internet zit, je hebt dan in die pc een netwerkaansluiting nodig evenals op die andere.
nadeel is wel dat je de hoofdpc aan moet hebben om op die andere te kunnen internetten.
goedkoper qua materiaal is het wel

Annemarie,
als je een klein beetje technisch bent kun je veel zelf.
Maar kijk eerst eens aan de achterzijde van jou computers of er niet een onboard netwerkkaart inzit.
Weet je hoe zo'n klein telefoonstekkertje er uitziet, ja.
Kijk dan of er op de computers zo.n gaatje zit maar dan groter, dit noemen we een utp aansluiting of rj45.
Als dat zo is dan heb je netwerkkaarten.
heb je dit niet dan moet je die er nog inzetten.
koop dan een pci netwerkkaart, kast openschroeven kijken of er nog zo'n lang wit sleufje vrij is, hier stop je de kaart in. Computer aanzetten en die begint dan vanzelf wel om een driver te zeuren. Stop de bijgeleverde diskette of cd in je computer en de rest gaat vanzelf.
Als alles is geinstalleerd dan is je netwerkkaart gereed voor gebruik.
Modem aansluiten op 1 computer instellen en je hebt internet nu de tweede computer via kabeltje aansluiten op je modem. Computer aanzetten en je hebt internet.
Nu zou je nog een netwerk kunnen maken maar als je dat wilt open dan een nieuwe vraag als dit allemaal gelukt is.

Suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan