netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolandavanmamer

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Goede morgen,
hier een echte leek!!
Ik ben net verhuisd en heb via tiscali een nieuwe modem ontvangen(in mijn oude huis had ik al internet via tiscali). Ik wilde deze aansluiten maar zonder resultaat. Nou blijkt in de hardware lijst dat mijn netwerkkaart(?) niet meer tevoorschijn komt??? Wat nu?
Ik heb die kast (zon groot staand bakbeest)nog nooit opengedraaid, weet niet hoe dat moet en nog erger ik weet niet of de kaart los zit(door de verhuizing ofzo) of kapot is en er een nieuwe in moet. Nu dus de vraag? Kan ik, als leek, dit zelf doen? en wie heeft tips?
Hellupie!
Alvast bedankt voor alle tips!
Groet Jolanda

Ok, laten we bij het begin beginnen:

Wanneer je een merk-pc hebt, zoals b.v. Dell, Compaq, HP, Packard Bell, Medion enz., geef dan juiste naam en type van de PC

Wanneer je een zgn. samengestelde PC hebt, geef dan naam en typenummer van het moederbord, te vinden met de gratis prog PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php
Downloaden, installeren en draaien, je ziet dan precies wat er allemaal in je PC zit

En... kijk eens bij apparaatbeheer of de kaart er daar wel bij staat, eventueel met gele vraagtekens/uitroeptekens

Het is een Dell... verder weet ik t eigenlijk niet en ben helaas niet thuis maar op mijn werk. en kan dus thuis niet internetten allemaal heel lastig!
Bij apparaatbeheer staat de kaart niet dus ook geen vraagtekens enzo? en de hulpdienst van tiscali riep dat ik gewoon de kast meost opendraaien en de kaart verwisselen of opnieuw er in moest steken....

Tsja,

Zonder verdere gegevsn is het helaas bijna onmogelijk om je nu verder te helpen.
Het volledige typenummer moeten we echt hebben...

Als je PC wizard download, neem dan de Zip package, deze kun je uitpakken en op cd (of usb stick) zetten en dan vervolgens op de Dell opstarten.
Nadat PCwizzard opgestart is, zie je direct in het eerste scherm iets staan als "Manufacturer : Dell Computer Corporation (Model Dell DIMENSION 8300 van maestro)" daar hebben we al voldoende aan.
Je kan voor de zekerheid, in hetzelfde venster, even kijken bij netwerk, daar zou iets moeten staan als "Network Card : Intel Corporation PRO/100 VE Network Connection"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan