Netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

44thsavage

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Is er een mogelijkheid dat het niet werken van de netwerkkaart iets te maken heeft met de bios, zou een reset of update dit kunnen verhelpen?
Na het formateren en opnieuw installeren van windows werkt die namelijk nog steeds niet, en de bios is het enige die bij mij opkomt.
Ik ben bijna zeker dat het geen hardwarefout is.

Hallo.

Je zegt dat je windows opnieuw geinstalleert hebt.
Heb je ook alle drivers geinstalleert dus ook de driver voor de netwerkkaart.
Zoniet dan even doen dan zal hij wel werken.
Dit kun je controleren door naar configuratie scherm te gaan en dan naar apparaatbeheer.
Dan klik je op netwerkadaters en dan kijken of er een geel uitroepteken staat.
Als dit er staat dan moet je de driver voor de netwerkkaart installeren.

Sucses.
Groeten Cees.

volgens mij was er geen probleem met de drivers, er zouden dan namelijk ook 2 problemen zijn, want wireless en wired gaan beiden niet.
De aan/uit knop voor wireless werkt ook niet.

Ook is het een enorm probleem om die drivers te vinden. Ik heb ze enkel nog maar voor win vista gevonden(die er ook oorspronkelijk op stond)

Laatst bewerkt:
Chipset drivers ook geïnstalleerd?

Je hebt het besturingssysteem niet gewijzigd?
Wat was de reden voor een herinstallatie?
Ga naar de producent van de pc dan wel fabricant, dan zal je daar alle drivers voor de geschikte systemen kunnen downloaden.

Biosinstellingen staan op default?
Je schrijft over Biosupdates.
Toch nog niet mee aan de gang geweest.

de reden voor herinstallatie was het NIC probleem, ik had echt gedacht dat het opgelost zou zijn door een format.
biosinstellingen staan op default, en geen updates gedaan, maar ik vroeg me enkel af of er een mogelijkheid is dat het zou helpen

Ik ben nu niet thuis dus kan ik de details niet geven, Ik zal vanavond iets laten weten

Met een her-installatie van Windows los je hardware of driver problemen niet op.
Bij een moederbord zit altijd een cd met drivers voor de chipset, de netwerk kaart (vast en wifi), de usb drivers, de geluidschips etc. Die moet je ook meteen na windows installeren om van de hardware gebruik te kunnen maken.
Bij een merk pc zit dit meestal bij de recovery cd (partitie) / procedure in...

Het loont om de laatste versies op te zoeken en te installeren.

Bij hardware (driver) problemen dus altijd eerst op zoek naar nieuwere drivers.
Bij een format + her-installatie altijd zorgen dat je de drivers op usb/cd bij de hand hebt van mobo en videokaart.

Ik heb eens gekeken voor die drivers, daar staat niets bij de netwerkadapters, maar er staat wel een uitroepteken bij overige apparaten, base system-apparaat, dit zo 3x.

Ik heb die recovery disk gezocht, maar die probeert microsoft works te installeren, daar ben ik toch niets mee?
Ik heb online een recovery disk gezocht maar blijkbaar is die niet meer gratis...

Laatst bewerkt:
Producent en pc naam?
Of moederbord!
Met Speccy bijv. kan je dit in beeld brengen.

Dan kunnen we je helpen zoeken als je ook het besturingssysteem en 32 of 34 bits vermeld.

Laatst bewerkt:
medion MD96290 moederbord vind ik niet onmiddelijk

edit: mobile intel 945 express chipset family

Laatst bewerkt:
nog even een update, blijkbaar gaat het internet via kabel nu wel, hoe of wanneer dit gebeurt is weet ik niet.
Maar ik merk dat de knop op de laptop net naast die van wireless, altijd een blue screen geeft.

Ik heb ook een scan gedaan met driver detective, en die gaf wat out of date errors:
Display adapters
Mobile intel(R) 945 Express Chipset Family

IDE ATA/ATAPI controllers
Standard AHCI1.0 Serial ATA Controller

Modems
Motorola SM56 Data Fax Modem

Network adapters
Realtek RTL8101E Family PCI-E Fast Ethernet NIC
Realtek RTL8187B Wireless 802.11b/g 54Mbps USB 2.0 Network Adapter

Other devices
Base system-aparaat
Base system-aparaat
Base system-aparaat

System devices
Mobile Intel(R) 955MX/945GM/PM/GMS/940GML Express Processor to DRAM controller

Als de drivers niet door de fabricant beschikbaar worden gesteld, loop je altijd een risico.

Dan zal je op basis van de hardware zelf moeten gaan zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan