netwerkkaartt problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerr1

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
goedeavond ik hoop dat iemand me kan helpen ik heb me computer geformateerd want hij deed niks meer en heel stom ik heb niks op een memostick .het probleem ik heb windows xp en de drivers weer opnieuw geiinstaleerd nu is de netwerkkaart die er eerst was weg of verborgen. Ik kan internet niet op maar in.me verbindingen staat dat ik verbonden ben.maar bij details lan verbinding staat microsoft loopback adapter ....volgens mij is dat niet goed .en er staat ipv6 ingeschakeld .ik ben bang dat ik iets verkeerds heb gedaan nu heb ik bij opdrachtpromt ipconfig/all . gedaan daar krijg ik op adres ip fe80::5445:5245:444f*5 en dan onderin bij dns fec0:0:0:ffff::1*1 en dat 3* dat klopt volgens mij ook nie . Weet iemand raat .ik kan er nu niks mee en ik weet nie zo heel veel van instaleren . Of is ie gecrast .myn comp .amd sempron 2400 + 1:67 ghz, 192 mb windows xp service pack 2 me netwerk kaart zit in me moederbord das 1 geheel. Ik hoop dat julie me verder kunnen helpen grt mariska

oja er zit ook een wireles draadloos tussen die heb ik er nu tussen uit gehaald maar merk geen verschil

Begin met Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Noem ons:
1. De apparaten die onder Netwerkadapters worden genoemd
2. De 'namen' die Windows aan de apparaten met een geel uitroepteken erbij gegeven heeft.
3. Dubbelklik elk apparaat met geel uitroepteken, ga naar tabblad Details en geef ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX aanduiding die daar staat bij dat apparaat.
4. Geef ons verder de fabrikant + type van het moederbord dat in je computer zit. Kijk hiervoor in de documentatie (boekje) die bij je pc/moederbord geleverd is.
5. Noem ons verder welke apparaten staan vermeld in Netwrkverbindingen: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl

We horen het wel.

Tijs.

heb apparaatbeheer gedaan staan er 3 bluetooth apparaat microsoft loopback adapter microsoft tun mini poort bij de bluetooth en de tun minipoort staat gele uitroep teken

heb de uitroep tekens aangeklikt en bij bleutooth stond apparaatinstantie.id root/net/oooo en bij tun minipoort root/net/ooo2 moederbord via km400a/km400/km266 pro+8237 chipset based of in een groene balk staat km4am-v/km4m-v/km3m-v ik weet niet welke het is

Laatst bewerkt:
Ok, als ik het goed begrijp staat je bedrade netwerkkaart nergens vermeld in Apparaatbeheer (dus ook niet met een geel uitroepteken).

Dat zou 2 dingen kunnen betekenen:
1. De netwerkkaartcomponent is in de BIOS uitgeschakeld. Kijk in het boekje (of documentatie op CD-rom etc.) van het moederbord waar dat staat in de BIOS en hoe je het (weer) inschakelt.
2. Als 1. niet helpt dan lijkt het me dat de netwerkkaartcomponent op je moederbord kapot is. Haal in dat geval ergens een bedrade netwerkinsteekkaart die past in je moederbord. Kost normaal niet meer dan een euro of 10 tot 15.

Succes,

Tijs.

oke hoe weet ik daat ie in me moederbord past en waar moet ik hem dan in doen

Kijk in je boekje waar de insteeksloten zitten op je moederbord. Kijk daarna even in je systeemkast welke ervan in gebruik zijn nu (of geblokkeerd door andere insteekkaarten) en kijk dan welke insteeksloten er over blijven. Even in het boekje van je moederbord nakijken wat voor insteeksloten dat dan zijn.
Je kunt natuurlijk ook met het moederbordboekje naar de computerwinkel gaan en aanwijzen welke insteeksloten je nu over hebt, dan kan het personeel van de computerwinkel wel bepalen welke netwerkinsteekkaart geschikt is. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle hulp ik ga morgen meteen 1 halen

Bij de drivers ook de chipset drivers van het moederbord geïnstalleerd? Dat wil ook nog wel eens helpen.

mvg Leo

hij doet het ik heb vanmorgen eerst gekeken hoe ik de netwerk kaart aan zet in de bios en BINGO hij doet het :thumb::thumb:
wat ben ik blij zeg met julllie hulp .
ik dacht al dat ie gecrast was en wou hem naar de comp zaak brengen nou en die vragen er de volle mep voor hier int dorp.
thanxs wat handig zeg zon site
alleen nog een vraagie ik heb hem moeten formatteren om dat ie niks meer deed na het instaleren van ..quick time of quick player ofzoiets die moest ik instaleren om een kinderen film te downlaoden van plop is dat zon slecht programma dan ????grt mariska.

QuickTime player is geen slecht programma. Hier werkt het al jaren goed, dus je hebt blijkbaar gewoon 'pech' gehad dat het bij jou niet (goed) meer werkte.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan