netwerkkabel in niet aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hallo allemaal,
Een goed 2005 toegewenst.

Sinds vandaag krijg ik op alle drie de computers die op de router zijn aagesloten om de haverklap de melding:
"Een van de netwerkkabels is niet aangesloten"

Komt als een popup in de taakbalk. 1 seconde en dan is het weer weg.
Internet doet het wel gewoon maar die melding werkt op mijn zenuwen.

Weet iemand waarom dit komt en wat eraan te doen is?

Het enige wat vandaag anders is dan gisteren:
Ik heb norton 2005 premier op de hoofdcomputer gezet.
Kan toch niet de oorzaak zijn lijkt me.

grt.

Martin

Draadloze router? Of kabels?

Draadloos: verplaats de router eens, of leg er tijdelijk een dikke plank hout onder (isolatie van de router ten opzichte van de pc-kast)

Kabel: Kijk even je connectors na, en verwissel ze eventueel van pc. Gaat het probleem dan mee naar de andere pc, dan is de kabel slecht.

Zit het probleem niet hierin, kijk dan even naar de firewall instellingen van Norton.
Het kan zijn dat die ergens de lease-time van je ip-adres heel kort heeft staan.
Als dat zo is, krijg je elke zoveel tijd een nieuw intern ip-adres. Dan heb je idd telkens die melding.

Wat gebeurd er, als je die laatst geinstalleerde software eraf haalt ?!

Kabel (chello)
router (sweex/edimax) is aangelsoten op een com21 modem.

Is geen firewall meegeinstalleerd, die zit niet in system works volgens mij. Firewall van de router staat aan.

Leasetime router ip stond op oneindig.

Alle drie de computers hebben het probleem, dan zou het alleen aan de kabel kunnen liggen die van het modem naar de router loopt. Die heb ik net gewisseld maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Kan volgens mij niet aan de geinstalleerde Norton liggen want die is alleen op mijn pc gezet en zoals gezegd hebben alle drie de pc's het probleem gekregen.

grt.

Martin

Ikheb kabel van @home en had ook een com 21 modem.
deze gaf ook dat probleem.
na omwisseling van com naar motorola ben ik van het probleem af.

Dan is er nog hoop :D

Chello is bezig om alle com21 om te ruilen voor andere modems omdat de snelheidsverhoging die ze doorgevoerd hebben niet door die com21 geleverd kunnen worden (zeggen zei )

Ik denk persoonlijk dat de reden anders is.
De com21 kan door chello niet gelogd worden voor wat dataverkeer betreft. Dat is dus ongelimiteerd up en downloaden :p

Dan raak ik dan weer wel kwijt en dat is dus beduidend minder

:(

Dit wat hier verteld wordt dat van over de kabel van de router naar de Com21 modem is totaal verkeerd. Al zou je heel de com21 weg halen dan zal de pc niet aangeven dat een verbinding verbroken is. Je pc communiceerd namelijk met de router en niet met de Com21 modem.
Ik heb het probleem zelf vroeg ook gehad en dit kwam gewoon door ouderdom van de Router de Router zelf viel elke keer een halve sec uit. en daarom krijgen alle pc's die meldingen. Dit komt omdat alle pc's die rechtstreeks aangesloten zijn op de router de verbinding voor een mili sec verloren zijn. Dit is niet opmerkelijk tijdens het internetten alleen.

Mijn advies daarom is dus: Controleer je router even op ouderdom of defectheid.

Groeten,

Kevin Jansen

Geplaatst door kevinjansen

Mijn advies daarom is dus: Controleer je router even op ouderdom

Contoleer jij de vragen ook even op ouderdom. Topic is bijna een jaar oud ;)

Hi Mario,

Ik weet niet meer of ik die vraag die ik gesteld heb ooit op de status opgelost heb gezet, maar kevinjansen heeft wel een punt.

Die router was pas een jaar oud dus dat was het probleem niet, maar ik was hem na een tijd zo zat dat ik nu al een tijd op een linksys router zit en.........
geen enkele keer meer de melding gehad sindsdien.

Ik denk dus toch een brakke router.

Groetjes

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan