Netwerkkabel niet aangesloten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimanski

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Hallo medecomputeraars,

Sinds 3 dagen kan ik niet meer gebruik maken van mijn netwerkje.

Ik heb 2 pc's via een cross-link kabel met elkaar verbonden, en zoals gezegd tot 3 dagen terug werkte het weer prima.

Maar sinds vrijdag krijg ik de foutmelding dat "netwerkkabel niet is aangesloten" en ik heb de dag daarvoor gewoon op dezelfde pc kunnen netwerken en internetten!!

Beide pc, s zijn PIII-800 mhz, win xp prof.
512 kb geheugen.

Uiteraard heb ik de kabel nagekeken, en het netwerkkaartje in een andere pc gedaan, en die wilde het kaartje installeren na de opstart (dus kaartje is volgens mij goed?!)
Maar na opnieuw terugplaatsen van het netwerkaartje en netwerkkabel, kreeg ik direct weer het netwerksymbool met een rode kruis er door.

Wiet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Als de connector van de kaart slecht contact maakt dan installeert Windows de kaart wel, wat dus niet wil zeggen dat de kaart ook goed werkt.

Hoe heb je de kabel gecontroleerd?

Netwerkkabel

Ik heb de kabel op zich niet gecontroleerd, alleen gewisseld van pc.
Wellicht dus niet voldoende!! zal morgen bij onze afdeling automatisering een andere kabel voor de test vragen.

De andere reactie: Ik heb het netwerk niet uitgeschakeld.

netwerkkabel

Er branden op geen van beide pc's (in het netwerk) lampjes op de netwerkkaarten

netwerkkabel niet aangesloten

Hallo,

probleem is opgelost!!

De laatste reactie (branden de lampjes) brachten mij op het idee om alle bij de netwerkkaarten te vervangen, en direct (na herkenning in windows) werkten het weer.

Ik vermoed dat de netwerkkaarten defect zijn, want er branden inderdaad op beide pc/s geen lampjes op de netwerkkaarten.

dank voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan